  • 1. Data: 2004-12-05 19:10:30
    Temat: vat - mam nadzieje, ze nie musze...
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    We wpisie do EDG mam m.in. "72.10.Z Doradztwo w zakresie sprzętu
    komputerowego".
    A w ustawie o vacie stoi, że:
    "
    Zwolnień nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca,
    oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także
    usługi jubilerskie; (dokładna lista usług znajduje się w rozporządzeniu
    wykonawczym)
    "
    Czy muszę w związku z tym od razu zostać vatmanem? Czy też może będę musiał
    dopiero w momencie, kiedy faktycznie zacznę świadczyć takie usługi?

  • 2. Data: 2004-12-05 22:20:03
    Temat: Re: vat - mam nadzieje, ze nie musze...
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    Wyczytałem w archiwum, że dopiero faktycznie wykonanie czynności wpisanej na
    "czarną listę", może rodzić problem.
    Czyli, że nie ma znaczenia, co jest wpisane w zaswiadczeniu o prowadzeniu
    DG.
    Czy tak jest nadal?

  • 3. Data: 2004-12-05 23:04:35
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    I jeszcze pytanie pomocnicze.
    To:
    "
    par.1
    Przedmiotem umowy jest świadczenie odpłatnych usług, których celem jest
    wsparcie techniczne w używaniu i rozwoju oprogramowania komputerów
    wskazanych przez Zlecającego w Załączniku Nr 1 niniejszej umowy, zwanego
    dalej Oprogramowaniem.
    par. 2
    1. Wsparcie techniczne w używaniu i rozwoju Oprogramowania realizowane jest
    przez Zleceniobiorcę poprzez:
    - dostarczanie i instalację uaktualnień Oprogramowania, w tym w
    szczególności Zleceniobiorca jest obowiązany w odpowiednim terminie
    dostarczyć aktualizację Oprogramowania związaną z wprowadzanymi przez
    dostawców Oprogramowania zmianami,
    - bieżące rozwiązywanie problemów z Oprogramowaniem.
    "
    chyba nie podchodzi pod doradztwo, prawda?
    W końcu doradztwo to wg sjp "udzielanie fachowych zaleceń, porad, zwłaszcza
    ekonomicznych", a ja nikomu nic nie zamierzam radzić... :-)
    Choć z drugiej strony, ten drugi podpunkt mnie trochę martwi... Można to
    przecież przy odrobinie złej woli podciągnąć pod sytuację, kiedy to Pani
    Hania z księgowości ma problem z komputerem i ja jej pomagam.
    Choć de facto taka sytuacja na pewno nie będzie miała miejsca (chodzi o
    oprogramowanie serwerowe).
    Czy ma sens zapis w stylu "Wsparcie techniczne w używaniu i rozwoju
    Oprogramowania nie ma charakteru doradztwa"?

    Kurde, w dg działam od 5 dni a już czuje na plecach oddech rządnych krwi
    urzędników US.

  • 4. Data: 2004-12-09 22:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Dec 2004, Pawel Sikorski wrote:
    [...]
    >+ Czy muszę w związku z tym od razu zostać vatmanem? Czy też może będę musiał
    >+ dopiero w momencie, kiedy faktycznie zacznę świadczyć takie usługi?

    ...IM*H*O jak "świadczysz"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)