  • 1. Data: 2006-01-16 19:13:12
    Temat: vatowiec ?czy nie...
    Od: "G.Romek" <w...@w...pl>

    Rok temu prowadziłem działalność gospodarczą i byłem Vatowcem z kasą
    fiskalną ,teraz chce ponownie otworzyć działalność ,czy mogę nie być na
    Vacie i bez kasy ,jeśli moje przychody rocznie nie przekroczą 20 000zl

  • 2. Data: 2006-01-16 21:51:47
    Temat: Re: vatowiec ?czy nie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, G.Romek wrote:

    > Rok temu prowadziłem działalność gospodarczą i byłem Vatowcem z kasą
    > fiskalną ,teraz chce ponownie otworzyć działalność ,czy mogę nie być na
    > Vacie i bez kasy ,jeśli moje przychody rocznie nie przekroczą 20 000zl

    Jak się raz wpadnie na kasę to dożywotnio koniec.
    Z VATu można "wyjść na zwolnienie", ale warunkowo - dopiero po
    3 latach od wyboru i pod warunkiem że przez 3 lata nie przekroczyło
    się limitu VAT; weź ustawę, przeczytaj art. 113, szczególnie
    113.11 (podatnik który przekracza limit "utracił prawo do zwolnienia"!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-17 08:17:11
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 16-01-2006 22:51, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak się raz wpadnie na kasę to dożywotnio koniec.

    dlaczego?
    przeciez jest napisane ( pomijam ostatnie rozporzadzenie, zakladam ze
    ulegnie zmianie) - że:
    dla rozpoczynających działalność jest limit 20 kawałków
    dla pozostałych 40

    poprzednia kasa została wykreślona z rejestru,odczytana itp......przy
    czym opieram to na czytaniu uważnym rozporządzenia ileś czasu temu;>

    g.

  • 4. Data: 2006-01-17 10:22:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, gonia wrote:

    > dlaczego?
    > przeciez jest napisane ( pomijam ostatnie rozporzadzenie, zakladam ze ulegnie
    > zmianie)

    Przeczytaj ostatnich kilka rozporządzeń.
    *Wszystkie* zawierają w potrzebnych miejscach teksty "jeżeli nie byli oni
    wcześniej objęci obowiązkiem ewidencjonowania".
    Tłumaczenie na polski: "nigdy wcześniej".

    > - że:
    > dla rozpoczynających działalność jest limit 20 kawałków

    Hm...
    Prawdę mówiąc można by z tego próbować wyciągać wniosek że taki
    "odgrzewany" podatnik mógłby korzystać ze zwolnienia z kasy
    w roku (ponownego) rozpoczęcia DG, ale już nie w kolejnym.
    Czyli za każdym razem powinien zamykać DG na okres grudzień-styczeń
    żeby być "rozpoczynającym w roku" :)
    Ciekawa wersja :)

    > poprzednia kasa została wykreślona z rejestru,odczytana itp......przy czym
    > opieram to na czytaniu uważnym rozporządzenia ileś czasu temu;>

    No owszem :)
    Popatrz na tekst który cytuję: tam nic nie odnosi się do kasy.
    Odnosi się do podatnika: "miał (kiedykolwiek) kasę - ma ewidencjonować".

    A to co piszesz o bezwzględności zwolnienia wygląda na prawdę,
    pewnikiem lapsus ustawodawcy :) (tylko kto wyżyje z 20kzł obrotu)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)