  • 1. Data: 2006-01-16 20:00:03
    Temat: Pierwsze rozliczenie w zyciu - pomoc potrzebna
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Witam,

    W tym roku bede sie po raz pierwszy sam rozliczal z podatku. W zeszlym
    roku mialem jedna umowe-zlecenie (jestem studentem ponizej 26. roku
    zycia wiec bez ZUSu) i stypendium naukowe na studiach inzynierskich
    zaocznych.

    Podstawa opodatkowania to u mnie kwota za to zlecenie - KUP (20%
    zlecenia)? Czy kwote wolna od dochodu tez mam wliczac?

    Rozumiem, ze wystarczy jesli oblicze od tego podatek i wszystko ladnie w
    PIT wpisze? Teorii troche znam - kwote wolna od dochodu, jak sie liczy
    progi itp.

    Co do odliczen - gdzie moge poczytac w sposob dla nieprawnika
    niepodatkowca o tym jakie odliczenia i na jakich warunkach obowiazuja w
    zeszlym roku? Albo moze ktos mi powie co taki student moze sobie
    odliczyc? :)
    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 2. Data: 2006-01-16 20:29:33
    Temat: Re: Pierwsze rozliczenie w zyciu - pomoc potrzebna
    Od: t <t...@o...pl>

    Kocureq wrote:
> [...]
    > roku mialem jedna umowe-zlecenie (jestem studentem ponizej 26. roku
    > zycia wiec bez ZUSu) i stypendium naukowe na studiach inzynierskich

    Poczekaj na PIT8b ktory pownien do Ciebie przyjsc od zleceniodawcy
    Przpeiszesz go na swojego rocznego PITa 37 i voila

  • 3. Data: 2006-01-16 21:00:56
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    t napisał(a):
    > Poczekaj na PIT8b ktory pownien do Ciebie przyjsc od zleceniodawcy
    > Przpeiszesz go na swojego rocznego PITa 37 i voila

    PIT przyjdzie jak zleceniodawce w d... kopne, ale OK :)

    Jeszcze jedni pytanie - mam prawo wplacic 1% podatku na organizacje
    pozytku publiczego (czy jak to sie zwie). Jak to wyglada prkatycznie?

    Wplacam wczesniej 1% obliczonego podatku na konto wybranej organizacji i
    co potem? Odejmuje ta kwote (max 1%) od obliczonej skladki, a US mi to
    zwroci (zaliczki na podatek juz sa zaplacone przez zleceniodawce)?

    Placac z mBanku, czy mam sobie zamowic drukowane potwierdzenie przelewu
    za 5 zl czy wystarczy wydruk potwierdzenia z interfejsu www?

    Chcialbym z tego korzystac, bo kilakdziesiat zl wole dac na serduszka
    niz na kaczki ;)

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 4. Data: 2006-01-16 21:34:59
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niz na kaczki ;)
    >
    > --
    > /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\
    Najlepiej to ściągnąć program z internetu, i po spisaniu z PIT 11 /8B, bo
    taki pracodawca przyśle do końca lutego program sam wyliczy.
    1% tego co wyjdzie w rubryce 110 PIT-37 wpisuje się do rubryki 111.
    Wystarczy do wyszukiwarki wpisać : program pit 2005 i ściągnąć.
    Należy 1% należy wpłaćić najpóżniej dzień przed złożeniem PIT w US.
    Jeśli wpłata będzie z konta internetowego to i potwierdzenie wpłaty takie.

  • 5. Data: 2006-01-16 21:54:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, Kocureq wrote:

    > Odejmuje ta kwote (max 1%) od obliczonej skladki, a US mi to zwroci
    > (zaliczki na podatek juz sa zaplacone przez zleceniodawce)?

    ...jak będzie z czego :] (nie zapomnij o "kwocie wolnej", my nie
    wiemy ile zarobisz).

    > Placac z mBanku, czy mam sobie zamowic drukowane potwierdzenie przelewu za 5
    > zl czy wystarczy wydruk potwierdzenia z interfejsu www?

    Ja bym poprzestał na wydruku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-16 22:40:27
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...jak będzie z czego :] (nie zapomnij o "kwocie wolnej", my nie
    > wiemy ile zarobisz).

    Ja wiem, bedzie z czego :) Kwote wolna, progi podatkowe i inne tego typu
    numerki chce wziac z podatki.pl - dobry to pomysl czy sa jakies lepsze
    zrodla?

    > Ja bym poprzestał na wydruku.

    Rozumiem, ze w razie czego US mnie wezwie do dostarczenia dowodow i
    wtedy moge sobie taki wydruk zamowic jak bedzie potrzebny?

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 7. Data: 2006-01-16 22:43:39
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    mgma napisał(a):

> [...]
    > 1% tego co wyjdzie w rubryce 110 PIT-37 wpisuje się do rubryki 111.
    > Wystarczy do wyszukiwarki wpisać : program pit 2005 i ściągnąć.

    Wiesz, obecnie pracuje jako informatyk dla banku i jak widze co programy
    (wcale nie sciagniete z Internetu tylko kupione za gruba kase) robia z
    finansami ludzi (tudziez innymi danymi bankowymi) to wole sam wszystko
    policzyc :)

    Jesli chodzi o te numerki co sie jak oblicza to wiem, juz ksiegowa ktora
    matke rozliczala dwa razy poprawialem :) Ale brakuje mi podstaw
    teoretycznych co te numerki znacza w normalnym swiecie i jaka jest do
    nich teoria / przepisy.

    > Należy 1% należy wpłaćić najpóżniej dzień przed złożeniem PIT w US.

    Ktory to termin uplywa z koncem kwietnia tego roku, right?

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 8. Data: 2006-01-16 22:45:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Kocureq napisał(a):

    > Ja wiem, bedzie z czego :) Kwote wolna, progi podatkowe i inne tego typu

    Wiem, wiem, sam sobie odpisuje :)

    Ale tak mnie naszlo, jesli kaczory chca wprowadzic stawki podatkowe 18%
    i iles-tam% w tym roku, to obowiazywalyby one juz dochody uzyskiwane w
    tym roku czy dopiero w przyszlym? Wolalbym jednak nie placic za ten rok
    w/g dotychczasowych bo mnie zjedza :)

    A i jak z odliczeniami - gdzie moge o tym poczytac tak, zebym zrozumial?

    =^;^= [ k...@k...com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 9. Data: 2006-01-17 10:24:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Rozumiem, ze w razie czego US mnie wezwie do dostarczenia dowodow i wtedy
    > moge sobie taki wydruk zamowic jak bedzie potrzebny?

    ...tak się zastanawiam "czym on się będzie różnił"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-01-17 18:46:14
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    > ...tak się zastanawiam "czym on się będzie różnił"....

    Wydruk ze strony www ma napis "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie
    wykonania przelewu. Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy
    Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997 roku, poz.939 z późniejszymi
    zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla.", a zamowiony platny ma ta
    pieczatke i czyjs podpis.

    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \