  • 1. Data: 2004-05-16 14:59:59
    Temat: wątpliwości z nowej ustawy vat
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Witam

    W ustawie (nowej) o vat jest artykuł brzmiący...jeżeli przed wydaniem
    towarów, lub wykonania usługi otrzymano cześć należności, w szczególności:
    przedplatę, zaliczę itp..obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej
    otrzymania w tej części.

    Czy to znaczy ze na ile dostanę zaliczkę, na tyle wystawiam fakturę? a potem
    (po wykonaniu usługi lub otrzymaniu całości należności) wystawiam na fakturę
    na tą resztę?

    I kolejny zapis. art 19 ust 13 punkt 8..........czy oznacza on, że wystawiam
    fakturę a podatek z niej płacę gdy otrzymam pieniądze??

    Agata

  • 2. Data: 2004-05-16 16:40:11
    Temat: Re: wątpliwości z nowej ustawy vat
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    > towarów, lub wykonania usługi otrzymano cześć należności, w szczególności:
    > przedplatę, zaliczę itp..obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej
    ====================
    co do zasady tak. Wystawiasz fakture zaliczkową. problematyczne jest
    natomiast przyjecie zaliczki na poczet czynnosci opisanych w art. 120
    (marża).

> [...]
    potem
    > (po wykonaniu usługi lub otrzymaniu całości należności) wystawiam na
    ============
    tak. Zgodnie z rozporzadzeniem.

    > I kolejny zapis. art 19 ust 13 punkt 8..........czy oznacza on, że
    wystawiam
    > fakturę a podatek z niej płacę gdy otrzymam pieniądze??

    ==============
    tylko jeśli wykonujesz opisane tam czynności - drukujesz nuty, mapy i to ca
    napisano w tym punkcie

    Przy okazji z innej beczki. Dotychczas nie było wątpliwości że przyjęcie
    zaliczki nie rodzi obowiązku podatkowego wg updf. Obecnie w art.14 dodano
    ust. 1c) i sprawa wydaje mi sie niejasna.

    Atomek

  • 3. Data: 2004-05-17 07:57:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 May 2004, Slonko wrote:
    [...]
    >+ Czy to znaczy ze na ile dostanę zaliczkę, na tyle wystawiam fakturę? a potem
    >+ (po wykonaniu usługi lub otrzymaniu całości należności) wystawiam na fakturę
    >+ na tą resztę?

    IMO tak. Przeczytaj art. 106.3 !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd