  • 11. Data: 2007-12-07 23:48:13
    Temat: Re: wezwanie do us za brak paragonu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

    > W sumie masz rację. Nie pomyslałem o tym. Ale takie mandaty dostawali zarówno
    > Ci, którzy wydawali najpierw resztę a potem paragon (którego konsument nie
    > brał, bo zgarnowszy resztę zmykał),

    Hm....
    IMO jest to zwykłe nadużycie prawa.
    Przepisu nakazującego "wciśnięcie" paragonu nie ma, należy jedynie
    umożliwić zabranie, prawda? "kto ... nie wyda dokumentu z kasy
    rejestrujšcej..."
    Czyli przekroczono po kolei dyspozycję wszystkich 4 paragrafów
    z art.1 KKS :>

    > jak i Ci, którzy nie nabili i zabrali sie
    > do obsługi kolejnej osoby.

    A tu już innsza inkszość.
    Dodatkowo wymierzanie takiej samej kary IMO stawia na głowie treść art.12
    KKS.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-12-09 20:23:03
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > Jeszcze pytanie na jaką kwotę ten paragon, jakie masz dochody, jaki masz
    > stan materialny
    > i - jeśli powyżej nie wychodzi że jesteś Krauzem - czemu przyjąłeś mandat
    > ;)

    paragon na kwote ok 140 zl, wiec niewiele, stan materialny przyzwoity, ale o
    to nie pytali i mysle ze go nie znali, przyjalem mandat bo nie chcialem
    wybrac drugiej opcji - sad grocki, wole zapalcic i zapomniec