  • 1. Data: 2007-12-19 19:18:30
    Temat: więcej sprzedanych przedmiotów niż FV
    Od: "FALKO" <f...@o...pl>

    Witam
    Będzie problem jeśli przedmiotów których zakupiłem mam np. 20 na fakturze
    zakupu, a przez kase fiskalną przeszło 25?
    To chyba jest na ich kożyść, bo nie ma kosztów za te 5 sztuk

  • 2. Data: 2007-12-19 19:21:24
    Temat: Re: więcej sprzedanych przedmiotów niż FV
    Od: <s...@a...pl>

    > Będzie problem jeśli przedmiotów których zakupiłem mam np. 20 na fakturze
    > zakupu, a przez kase fiskalną przeszło 25?
    > To chyba jest na ich kożyść, bo nie ma kosztów za te 5 sztuk

    No pewnie będzie, bo gdyby nie było, to bardzo latwo legalnie sprzedać by
    było kradzione.

    PS. koŻyść? :)

  • 3. Data: 2007-12-21 19:43:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2007, FALKO wrote:

    > Witam
    > Będzie problem jeśli przedmiotów których zakupiłem mam np. 20 na fakturze
    > zakupu, a przez kase fiskalną przeszło 25?

    Konkretnie przeczytaj przepisy o KPiR:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1

    § 11.
    1. Podatnik jest obowišzany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób niewadliwy.
    [...]
    4. Księgę uznaje się za rzetelnš również, gdy:
    [...]
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania,
    z wyjštkiem
    ^^^^^^^^^^^
    błędów polegajšcych na niewykazaniu lub zaniżeniu
    kosztów zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych
    ^^^^^^
    oraz kosztów robocizny,
    [...]

    Nie wiem czy kojarzysz, zarzut nierzetelności przy księdze może być
    gorszy niż wszystkie inne kary razem wzięte.
    US prawo dokonać "wyceny prawdopodobnych przychodów".

    > To chyba jest na ich kożyść, bo nie ma kosztów za te 5 sztuk

    Ale kara za "legalizację czarnorynkowej produkcji" też jest na korzyść ;)

    pzdr, Gotfryd