  • 1. Data: 2003-10-09 22:05:56
    Temat: wplata na konto firmowe i KONSEKWENCJE !! ??? i OSZUSCI ...
    Od: "Rafal" <r...@n...com.pl>

    witam
    mam taki problemik

    sprzedalem laptopa kolesiowi przez internet ( allegro ale w koncu zerwalem
    aukcje bo sie facetowi spieszylo i wyslalem paczke )
    zeby szybko wyslac, facet zrobil mi przelew na konto w mbanku bo on tez mial
    mbank - niestety mbank mam tylko firmowe a prywtne pekao sa
    podalem wiec swoje konto firmowe

    facetowi odbila palma - twierdzi ze chcialem go oszukac bo klawiatura jest
    powycierana i inne zwidy - w tym momencie nieistotne bo ponformowalem go
    solidnei jak sprzet wyglada, co zawiera, nic nie bylo uszkodzone, a laptop
    ma dwa lata ( mial zdjecia itd ) no ale to ni jest dla mnie istota sprawy

    wymyslil sobie teraz ze poniewaz przelal mi kase za laptopa powinien dostac
    fakture bo jak nie sprawe sklada do Urzedu Skarbowego
    i co radzicie z takim palantem zrobic ???

    podejrzewam ze koles jest jakis cwaniak i najchetniej chce sobie wyrmontowac
    laptopa moim kosztem
    zadnych umow nie zawieralismy, czy w takim przypadku sprzedajacy musi byc
    przegrany ????
    rafal

  • 2. Data: 2003-10-09 23:17:38
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : sprzedalem laptopa kolesiowi przez internet (...)
    (...)
    : (...) a laptop
    : ma dwa lata (...)
    Jeśli sprzętu nie miałeś w DG w EŚT, czyli był t sprzęt osobisty, używany
    dłużej niż pół roku, to jest to zwykła, niepisana umowa sprzedaży. Dla celów
    PCC, które się niestety należy 2%, dobrze było by mieć umowę na piśmie.
    :
    : wymyslil sobie teraz ze poniewaz przelal mi kase za laptopa powinien
    dostac
    : fakture bo jak nie sprawe sklada do Urzedu Skarbowego
    Zaproponuj mu podpisanie umowy, lub jej potwiedzenie mailem. Wydrukuj
    przelew z mBanku oraz tego maila i w ciągu 2 tygodni (chyba) idź do US
    zapłacić PCC (na czym jedynie stracisz 40zł)

    : i co radzicie z takim palantem zrobic ???
    Olać go.

[...]
    W jaki sposób doszliście do transakcji, żadnych maili ? Jeśli nawet ich nie
    masz, to wystarczy, że ujawnisz transakcję pokazując otrzymany przelew.

    Powodzenia i daj znać jak poszło.

    Pozdrawiam
    Czarek

  • 3. Data: 2003-10-13 10:56:15
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Rafal wrote:

    > zadnych umow nie zawieralismy, czy w takim przypadku sprzedajacy musi
    > byc przegrany ????

    IMHO każdy korzystający z allegro musi liczyć się z tym, ze będzie
    przegrany