  • 1. Data: 2003-08-30 09:36:36
    Temat: wybieram sie do zus - mam problem
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    planuje w najblizszym czasie wybrac sie do zusu w sprawie wyliczenia
    kapitalu poczatkowego do emerytury, ale natknalem sie na pewien problem -
    poradzcie jak co zrobic ewentualnie co moze mnie spotkac...

    otoz tak: od roku 1990 bylem zatrudniony na pelny etat. w tym czasie od 1997
    roku prowadzilem dz.gosp. bedac jednoczesnie zwolniony ze skladek zus z
    tytulu ubezpieczenia w zakladzie pracy (nie nadano mi numeru NKP).
    zatrudnienie etatowe skonczylo sie w 14 sierpnia 1998 a skladki z tytulu dz.
    gosp. zaczalem placic dopiero od stycznia 1999 zgodnie z reforma zus
    (rejestracja, zgloszenie, platnik i te sprawy).
    poniewaz do wyliczenia kapitalu poczatkowego zalicza sie tylko okres do
    konca 1998 roku, zastanawiam sie co teraz zrobic z okresem 15 sierpien - 31
    grudzien 1998 ? moze w ogole nie zanosic do zusu papierow z dz. gosp. tylko
    RP7 z zakladu pracy a ta "4-miesieczna dziure" potraktowac jakbym byl
    bezrobotny ? jak ewentualnie moze ta sprawe potraktowac zus gdybym tak
    zrobil, lub gdybym przedstawil wszystkie papiery ?

    z gory dzieki za wszelkie sugestie.

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep dialup w Warszawie
    Uzytkownik/haslo: ppp/ppp

  • 2. Data: 2003-08-30 18:54:11
    Temat: Re: wybieram sie do zus - mam problem
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > gosp. zaczalem placic dopiero od stycznia 1999 zgodnie z reforma zus
    > (rejestracja, zgloszenie, platnik i te sprawy).

    To za okres od sierpnia 1998 do grudnia 1998
    masz zaległość?

> [...]
    gosp. tylko
    > RP7 z zakladu pracy a ta "4-miesieczna dziure" potraktowac jakbym

    O ile dobrze zrozumiałem, to i tak
    nie opłacałeś składek w tym okresie,
    więc nie bardzo będzie co wykazać

    jak ewentualnie moze ta sprawe potraktowac zus gdybym tak
    > zrobil, lub gdybym przedstawil wszystkie papiery ?

    Jak dasz RP7, to ZUS stwierdzi wtedy, że nie płaciłeś
    za te kilka miesięcy
    i "wyprostuje" sprawę :-()

  • 3. Data: 2003-08-30 20:20:32
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    > To za okres od sierpnia 1998 do grudnia 1998
    > masz zaległość?

    mozna tak powiedziec, bo teoretycznie chyba powinienem zglosic wowczas do
    zus fakt, ze juz od 15 sierpnia 1998 nie mam pracodawcy i zarejestrowac sie
    (NKP) jako platnik skladek z tytulu dzial.gosp. - a zrobilem do dopiero od 1
    stycznia 1999 zgodnie z wymogiem reformy.

    > Jak dasz RP7, to ZUS stwierdzi wtedy, że nie płaciłeś
    > za te kilka miesięcy
    > i "wyprostuje" sprawę :-()

    czyli wylapie dziure ? jesli tak to jakie konsekwencje mi groza ?
    co sie stanie jak zataje fakt prowadzenia dz.gosp. jeszcze w 1998 roku
    (chociaz watpie ze to sie da ukryc)
    czy w zwiazku z "dziura" bede musial odprowadzic zalegle skladki wraz z
    odsetkami (jaka byla w 4 kw 1998r. minimalna skladka na zus dla prowadzacych
    dz. gosp?) a jesli nie to czym skutuje przerwanie ciaglosci ubezpieczenia ?
    (cos mi swita, ale nie jestem pewien - czy nie bylo kiedys tak, ze 3 m-ce po
    ustaniu stosunku pracy byl okres kiedy nie trzeba bylo placic skladek ? )

  • 4. Data: 2003-08-30 20:33:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > czyli wylapie dziure ?

    Pewnie tak, a może nie :-)

    jesli tak to jakie konsekwencje mi groza ?

    Należność + odsetki

    > (jaka byla w 4 kw 1998r. minimalna skladka na zus dla prowadzacych
    > dz. gosp?)

    Płaciło się coś koło 300zł
    Poszukaj na www.zus.pl lub na www.infor.pl

    a jesli nie to czym skutuje przerwanie ciaglosci ubezpieczenia ?

    Chyba niczym. Zwykły okres bezskładkowy.

    Mnie nie świta :-(,
    ale nie wykluczam :-)

  • 5. Data: 2003-08-30 21:51:32
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>