  • 1. Data: 2012-08-30 01:20:49
    Temat: wycofanie zamortyzowanego wyposażenia a vat
    Od: Masło <s...@d...pl>

    Czy wycofując z firmy na cele prywatne zamortyzowanego laptopa(cena
    zakupu poniżej 2500netto) od którego odliczono vat powoduje konieczność
    zapłaty(zwrotu) odliczonego wcześniej podatku vat ?

  • 2. Data: 2012-08-31 08:27:29
    Temat: Re: wycofanie zamortyzowanego wyposażenia a vat
    Od: "yui.com.pl" <s...@y...com.pl>

    A nie lepiej go sprzedac lub zutylizowac?

    iw

  • 3. Data: 2012-08-31 09:53:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 08:27, yui.com.pl pisze:
    > A nie lepiej go sprzedac lub zutylizowac?
    >
    > iw
    >
    > Użytkownik "Masło" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    Najlepiej go chyba zepsuć lub zgubić.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2012-08-31 12:36:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Masło wrote:
    > Czy wycofując z firmy na cele prywatne zamortyzowanego laptopa(cena
    > zakupu poniżej 2500netto) od którego odliczono vat powoduje
    > konieczność zapłaty(zwrotu) odliczonego wcześniej podatku vat ?

    Tak. Jak każde inne przekazanie na potzreby własne.
    Chyba nawet obowiązuje cena aktualna rynkowa, a nie po cenie nabycia.

  • 5. Data: 2012-09-01 22:23:59
    Od: Masło <s...@d...pl>

    W dniu 2012-08-31 12:36, cef pisze:

    > Tak. Jak każde inne przekazanie na potzreby własne.
    > Chyba nawet obowiązuje cena aktualna rynkowa, a nie po cenie nabycia.
    Tylko że minie więcej niż rok podatkowy od chwili zakupu do chwili
    przekazania na potrzeby własne. Obiło mi się o uszy ze w tym wypadku nie
    mam obowiązku dokonywania korekty VAT, mylę się ?

  • 6. Data: 2012-09-01 22:34:09
    Od: Masło <s...@d...pl>

    W dniu 2012-09-01 22:23, Masło pisze:

    > Tylko że minie więcej niż rok podatkowy od chwili zakupu do chwili
    > przekazania na potrzeby własne. Obiło mi się o uszy ze w tym wypadku nie
    > mam obowiązku dokonywania korekty VAT, mylę się ?

    I jeszcze jeden myk. Co jeżeli odliczyłem vat jako podatnik VAT ,
    poczekałem rok , przeszedłem na zwolnienia podmiotowe VAT i wtedy
    przekaże na cele prywatne , czy wtedy tez trzeba zwracać vat (od ceny
    rynkowej)

    ?

  • 7. Data: 2012-09-02 09:11:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Masło wrote:

    > Tylko że minie więcej niż rok podatkowy od chwili zakupu do chwili
    > przekazania na potrzeby własne. Obiło mi się o uszy ze w tym wypadku
    > nie mam obowiązku dokonywania korekty VAT, mylę się ?

    Ale o jaką korektę pytasz?
    Wykazujesz obrót (przekazanie na potrzeby własne) w VAT i płacisz
    podatek w ramach bieżącej deklaracji.
    Po co chcesz grzebać w starcyh kwitach?

  • 8. Data: 2012-09-02 09:19:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Masło wrote:

> [...]
    > poczekałem rok , przeszedłem na zwolnienia podmiotowe VAT i wtedy
    > przekaże na cele prywatne , czy wtedy tez trzeba zwracać vat (od ceny

    Nie zwracać tylko zapłacić tyle ile się należy.
    A Ty przeczytałeś te artykuły 7.2 i 29.10
    wraz z przynależnymi?