  • 1. Data: 2009-06-16 01:08:09
    Temat: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

    Witam miło i przedstawiam swój problem podatkowy bo wydaje mi się ciekawy, a
    nie ukrywam, że zależy od niego los mojej rodziny.

    Zajmuję się handlem wirtulana waluta (możemy ją określić jak wirtulane
    przedmioty) w internetowej grze. Wygląda to banalnie prosto - skupuję ją od
    graczy (osoby fizyczne) płacąc im zwykłymi przelewami lub w ostatecznosci od
    producenta gry. Odsprzedaję ją następnie z zyskiem, powiedzmy 20%, innym
    graczom płacącym mi poprzez dotpay.

    Wszystko działa pieknie dopóki nie wpadne w VAT. Naliczenie 22 procent od
    każdej wpłaty sprawi, że działalność stanie się niedochodowa, a żadnych
    kosztów Vatowskich nie mam.

    Ceny o 22 procent podnieść nie mogę gdyż przestanę być konkurencyjny.

    Szukam wszedzie wyjścia i bez rezultatów. Może Wam coś wpadnie do glowy?

    Ostatnio moje myśli krążą wokół VAT marża, gdyby uznać tę wirtulaną walutę
    za przedmioty kolekcjonerskie... ( towarem używanym chyba waluta wirtulana
    nie jest? Wg ustawy musi to być 'ruchome dobro materialne').

    Dodam na koniec, że rady 'zalóż kolejna firme na żone a unikniesz limitu
    VAT " już znamJ

    Jacek
    gg:1138889

  • 2. Data: 2009-06-16 02:56:01
    Temat: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JacekS wrote:

    > Dodam na koniec, ?e rady 'zaló? kolejna firme na ?one a unikniesz limitu
    > VAT " ju? znamJ

    zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

  • 3. Data: 2009-06-16 08:04:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 04:56:01 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

    i co to da?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-06-16 08:42:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > i co to da?

    ze np. bedzie placil 18% albo 15% albo jeszcze inaczej

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-06-16 09:42:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 10:42:45 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > ze np. bedzie placil 18% albo 15% albo jeszcze inaczej

    Racja - myślałem że Rozdział 7 ustawy o VAT dotyczy
    też podmiotów wewnątrz UE.
    Czyli trzebaby założyć spółcę na Cyprze :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-06-16 13:47:04
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

    > zalóż firmę tam gdzie nie ma 22% VAT

    Rejestracje firmy za granica tez juz rozważalem ale te kilka procent
    rożnicy nie zmienia istoty problemu - zwłaszcza obserwując tendencję do
    ujednolicenia stawki VAT w UE. Męczy mnie to, że VAT muszę płacic od obrotu,
    a nie od zysku:(
    Ech, czyżby nie pozostawało nic innego niz żebry pod kosciolem (chyba sa
    zwolnione z VATu:)?
    Cuda wianki już wymyślam - może do każdego klienta wysyłać e-mail o treści
    "Good morning - to znaczy dzień dobry" i twierdzić, że świadczę usługi
    nauczania ( zwolnione) a ta waluta to tylko dodatek? Podobno robią tak
    wypożyczalnie filmów dodając jakies stare orzeszki do każdego filmu.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2009-06-16 13:52:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    JacekS pisze:

> [...]
    > ujednolicenia stawki VAT w UE. Męczy mnie to, że VAT muszę płacic od obrotu,

    Ale VAT płaci sie od zysku. Specyficznie pojmowanego ale jednak.
    Naliczasz przy sprzedaży, odliczasz przy zakupie.
    A na dodatek to nie są Twoje pieniądze. Twoja jest kwota netto, VAT
    tylko przekazujesz dalej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2009-06-16 13:56:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maddy pisze:

    > Ale VAT płaci sie od zysku. Specyficznie pojmowanego ale jednak.
    > Naliczasz przy sprzedaży, odliczasz przy zakupie.
    > A na dodatek to nie są Twoje pieniądze. Twoja jest kwota netto, VAT
    > tylko przekazujesz dalej.

    Ale jego działalność gospodarcza to pośrednictwo między podmiotami nie
    prowadzącymi DG - tam VAT zawsze będzie 'kosztem'. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-06-16 14:12:24
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

> [...]
    > przekazujesz dalej.
    >

    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Problem polega właśnie na tym, że przy zakupie tej waluty kosztów VATowskich
    nie ma bo kupuje od osób prywatnych, czyli nieVatowców.
    Podam prosty przykład:
    Skupuję jednostkę waluty po 11 zł, a następnie sprzedaję ją po 14 zł.
    Powiniennem odprowadzić VAT od 14 zł (3,08 zl). 14zł - 3,08zl = 10,92 zl
    czyli do każdej transakcji dopłacam 0,08 gr i zamieniam sie w organizację
    charytatywną:(

    Jacek
    www.podex.com.pl
    gg:1138889

  • 10. Data: 2009-06-16 15:02:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 16:12:24 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

    > Problem polega w?a?nie na tym, ?e przy zakupie tej waluty kosztów VATowskich
    > nie ma bo kupuje od osób prywatnych, czyli nieVatowców.

    Załóż drugą DG na kogoś innego, albo powołaj do życia s.c. - najlepiej
    z kimś kto DG już prowadzi, wtedy do ZUS tylko 2xzdrowotne będzie trzeb
    odprowadzać, a ono w większości od podatku da się odliczyć.

    Ta druga firma nie będzie VATowcem - i masz problem z głowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek