  • 1. Data: 2004-04-13 07:46:13
    Temat: wynagrodzenie za czas niezdolości
    Od: "monika" <m...@o...pl>

    Cześć :)

    Mam do obliczenia wynagrodzenie za czas zwolnienia lekarskiego dla dwóch
    pracowników. Jestem nowicjuszem w tej dziedzinie :) dlatego zwracam się do Was
    drodzy Grupowicze. Mam nadzieję, że pomożecie mi z tego wybrnąć :)
    Proszę o instrukcje, w jaki sposób wyliczyć całe wynagrodzenie brutto przy
    takich założeniach:

    Pracownik 1
    pełen etat, wynagrodzenie w stałej miesięcznej wysokości 824 zł
    + wynagrodzenie za pracę w nocy + dodatek funkcyjny przyznawany co miesiąc
    w miesiącu wyrabia normę godzin, bez nadliczbowych
    nie pracuje każdego dnia -> DNIÓWKA = 12 GODZ.
    liczba dni zwolnienia = 7 (w tym sobota i niedziela)
    w styczniu brał urlop (czy wynagrodzenie za dni urlopu się wlicza do podstawy ?)

    Pracownik 2
    pełen etat, WYNAGRODZENIE GODZINOWE 6 zł/godz.
    + dodatek nocny + dodatek funkcyjny przyznawany co miesiąc
    w miesiącu norma godzin, bez nadliczbowych,
    DNIÓWKA = 12 GODZ. więc nie pracuje codziennie
    liczba dni zwolnienia 4 (od poniedziałku do czwartku)

    Jeśli ktoś z Was byłby tak uprzejmy, proszę o szkielet obliczeń :)
    Na razie próbuję rozgryźć to co jest w KP, ustawie o chorobowym i
    rozporządzeniu o ustalaniu wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy...(czy
    gdzieś jeszcze o tym piszą ?)
    Na tej podstawie staram się sama coś spłodzić.. jednak nie jestem siebie pewna,
    ponieważ nigdy wcześniej tego nie liczyłam..
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam i życzę miłego po świętach :)
    Monika

  • 2. Data: 2004-04-13 18:33:57
    Temat: Re: wynagrodzenie za czas niezdolości
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć :)
    ------------------
    w obu przypadkach wynagrodzenie chorobowe bedziesz liczyc tak samo: trzeba
    jednak zrobic pewne dodatkowe zalozenia:
    a) w ciagu 6-ciu miesiecy poprzedzajacych chorobe poza urlopem nie
    wystepowala inna absencja
    b) dodatek funkcyjny nie jest zmmniejszany proporcjonalnie do czasu choroby
    c) pracownicy pracuja nieprzerwanie od conajmniej 6-ciu miesiecy
    d) pracownicy nie przekroczyli rocznego limitu dla skladek na ubezpieczenia
    spoleczne
    e) pracownicy nie sa w ciazy, nie ulegli wypadkowi itp. (innymi slowy za
    czas choroby nalezy im sie 80% )

    jesli zalozenia sa spelnione to
    a)spisz sobie z szesciu miesiecy poprzedzajacych chorobe wynagrodzenie
    brutto (bez dodatku funkcyjnego) i zmniejsz je o 18.71% (skladka zus płacona
    przez pracownika)
    b) szumuj te szesc miesiecy i tak obliczona sume podziel przez 6
    c) nastepnie z kwoty z pkt b) wez 80% i podziel przez 30. otrzymasz dzienna
    stawke zasilku
    d) stawke dzienna pomnoz przez ilosc kalendarzowych dni choroby

    Atomek

  • 3. Data: 2004-04-13 18:57:03
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote in message
> [...]
    dzienna
    > stawke zasilku
    > d) stawke dzienna pomnoz przez ilosc kalendarzowych dni choroby

    a co w sytuacji gdy do 31 października ktoś pracował na 1/2 etatu z
    wynagrodzeniem zasadniczym 500, a od listopada na cały etat z wynagrodzeniem
    1000, a w kwietniu miał wypadek w drodze do pracy - 100% wynagrodzenia za
    czas choroby liczy się na podstawie kwoty 1000 zet, czy też brać średnią z
    pół roku i wtedy do podstawy wchodzi jeden miesiąc z niższym wynagrodzeniem?
    Ja się składniam do tego, że liczy się z podstawy 1000 zet.
    Aha, czy do podstawy z 6 m-cy liczy się ewentualnie wynagrodzenie naliczone
    czy wypłacone, bo w naszej firmie wypłaca się z dołu, czyli do średniej
    wchodziłyby dwa miesiące z wynagrodzeniem 500 i 4 z 1000 zet.

    Magda

  • 4. Data: 2004-04-13 20:45:55
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

> [...]
    wynagrodzeniem?
    > Ja się składniam do tego, że liczy się z podstawy 1000 zet.
    ja tez tak to licze

> [...]
    > czy wypłacone, bo w naszej firmie wypłaca się z dołu, czyli do średniej
    > wchodziłyby dwa miesiące z wynagrodzeniem 500 i 4 z 1000 zet.
    do podstawy wlicza sie wynagrodzenie "nalezne za okres" a wiec tylko 4 z
    1000-cem
    Atomek