  • 1. Data: 2007-01-08 22:05:03
    Temat: wynajem mieszkania
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Wynajmuje mieszkanie osobie prywatnej (mam podpisaną umowę i płacę podatek).
    Osoba ta chce RACHUNEK za miejsce postojowe NA FIRME.

    Czy mogę wystwiać taki rachunek NA FIRMĘ bez narażania się US ?

  • 2. Data: 2007-01-08 22:07:18
    Temat: Re: wynajem mieszkania
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.01.2007 Wojciech Kozlowski <w...@w...pl> napisał/a:
    > Wynajmuje mieszkanie osobie prywatnej (mam podpisaną umowę i płacę podatek).
    > Osoba ta chce RACHUNEK za miejsce postojowe NA FIRME.
    >
    > Czy mogę wystwiać taki rachunek NA FIRMĘ bez narażania się US ?

    O ile odprowadzasz podatki za ten wynajem - jak najbardziej.

  • 3. Data: 2007-01-09 10:38:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, Samotnik wrote:

    > O ile odprowadzasz podatki za ten wynajem - jak najbardziej.

    Jeszcze wypadałoby ewidencję VAT (uproszczoną) trzymać, dla wykazania
    prawa do zwolnienia. Wynajem na cele gospodarcze nie jest zwolniony
    przedmiotowo, więc trzeba podmiotowo :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-12 16:34:51
    Od: "Monika" <5...@g...pl>

    możesz wystawiać rachunek uproszczony i firmie i osobie prywatnej
    pzdr

  • 5. Data: 2007-01-12 17:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, Monika wrote:

    > możesz wystawiać rachunek uproszczony

    Nie ma czegoś takiego.
    "rachynek" (tak po prostu) :)

    > i firmie i osobie prywatnej

    Ależ możesz.
    Pisałem tylko, ze przy wynajmie "dla firmy" trzeba prowadzić
    uproszczonę ewidencję VAT - bo *podlega* pod VAT (mimo że
    jest zwolnione i że rachunek a nie faktura).
    Zaprzeczysz? :)
    Za "niemanie UEV" niektórzy już byli ciągani przez US - było na grupie!

    > pzdr

    ...wzjm!
    - Gotfryd