  • 11. Data: 2002-10-01 10:04:46
    Temat: Re: wypadek - PZU - faktura z warsztatu
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik marok napisał:

    >>samochód ciężarowy z homologacją
    >>AC płacę od kwoty netto
    >>jak to rozliczyć w KPiR
    >>

    > oczywiście jestem VATowcem

    Faktura za naprawę w koszty (pozostałe koszty), VAT odliczasz.
    Kwota z ubezpieczenia stanowi przychód ("pozostałe przychody").
    Powinieneś dostać pismo od ubezpieczyciela o wyskości przyznanego
    odszkodowania.
    Fakt że nie dostałes tych pieniędzy do ręki nie ma większego znaczenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2002-10-01 14:21:09
    Temat: OT: wypadek - PZU - faktura z warsztatu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik --vladi napisał:
    [...]
    >+ Może czasami zamiast pytac pani w okienku warto przeczytac ustawe
    >+ i rozporządzenia.

    ...i pogooglować grupę *.podatki, obowiązkowo !!
    (jak ktoś jeszcze nie widzi sugestii[1] to objaśniam: nabiera
    się wtedy szacunku dla dobrze sformatowanych postów ;))

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] oczywiście *nie* do Maddy ani vladiego :)

  • 13. Data: 2002-10-02 08:01:10
    Temat: Odp: wypadek - PZU - faktura z warsztatu
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0210011617580.18934-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > się wtedy szacunku dla dobrze sformatowanych postów ;))
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > [1] oczywiście *nie* do Maddy ani vladiego :)

    Ja osobiscie żądam w takim przypadku oryginalu faktury (a z praktyki wiem ze
    nie wszytkie warsztaty chca dac (ta sama sprawa z naprawami na wykupionej
    przedluzonej gwarancji)) z oswiadczeniem, ze kwota netto jest pokryta ze
    sdodkow zakladu ubezpieczeniowego. Fakturke wpisuje do rejestru VAT. Wpisuje
    nastepnie kwote netto w koszty, ale rowniez te sama kwote w przychody (w
    pelnej ksiegowosci jako pozostale operacyjne a w kpir jako inne przychody),
    zeby nikt nie mial watpliwosci zwiazanej z art 25.3 uvat.

    krys

  • 14. Data: 2002-10-02 16:50:18
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Maddy wrote:
    > Nie nadążam za twoją logiką. Może za stara jestem.

    E,chyba przesadzasz. Przepraszam za pytanie- to ile Ty wiosenek liczysz?

    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 15. Data: 2002-10-02 21:19:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, Krys wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nastepnie kwote netto w koszty, ale rowniez te sama kwote w przychody (w

    *Niektórym* może to skomplikowac życie - jeśli musza rozliczać
    strukturę, to wychodzi że nalezy im się odliczenie *części*
    VATu... Dobrze kombinuję ?

    Pozdrowienia, Gotfryd