  • 1. Data: 2002-09-30 17:06:47
    Temat: odprawa dla pracownika
    Od: "Piotr R-ylon" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy odprawy dla zwalnianego pracownika z niewielkiej firmy
    (umowa na czas nieokreslony, kilka lat pracy).
    Czy jest obowiazek wyplacenia takowej (lub moze istnieja jakies inne nalezne
    swiadzenia); jesli tak to w jakiej wysokosci?

    Dziekuje
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-01 09:24:02
    Temat: Re: odprawa dla pracownika
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Piotr R-ylon wrote:
> [...]
    > Czy jest obowiazek wyplacenia takowej (lub moze istnieja jakies inne
    > nalezne swiadzenia); jesli tak to w jakiej wysokosci?

    Trochę NTG, ale - jeżeli jedyną przyczyną zwolnienia jest jedna z
    wymienionych w ustawie o szczególnych zasadach rozwiązywania stosunku pracy
    z pracownikami z przyczyn dotyczących zakładu pracy (w skrócie przyczyny
    ekonomiczne, likwidacja stanowiska itp. - poczytaj ustawę) to nawet w
    przypadku indywidualnego zwolnienia należy się odprawa zależna od stażu
    pracy (ogólnego) - do 10 lat 1-miesięczne wynagrodzenie, 10-20 lat
    2-miesięczne i pow. 20 lat trzymiesięczne. Poza tym jeżeli firma nie posiada
    funduszu świadczeń socjalnych, to obowiązana jest wypłacać świadczenie
    urlopowe (ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych) dla
    pracowników, którzy biorą urlop obejmujący 14 dni kalendarzowych (np. 10 dni
    roboczych + dwie soboty i dwie niedziele) więc jeżeli nie było ono
    wypłacane, to pracownik może wnieść do sądu pracy o to świadczenie no i ew.
    ekwiwalent za niewykorzystaną część należnego urlopu. Popytaj na
    pl.praca.dyskusje i sprawdź tamtejsze archiwum

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu