  • 1. Data: 2002-09-30 16:30:47
    Temat: wypadek - PZU - faktura z warsztatu
    Od: "marok" <m...@a...com.pl>

    samochód w leasingu DG
    wypadek samochodem
    naprawa
    rozliczenie bezgotówkowe warsztatu z PZU
    z warsztatu dostałem fakturę VAT na moją firmę
    zapłaciłem tylko podatek VAT od tej faktury
    co z tą fakturą zrobić
    jak to rozliczyć w KPiR

    Marek Rokita

  • 2. Data: 2002-09-30 18:45:51
    Temat: Re: wypadek - PZU - faktura z warsztatu
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > zapłaciłem tylko podatek VAT od tej faktury
    > co z tą fakturą zrobić
    > jak to rozliczyć w KPiR

    samochod osobowy czy ciezarowy?

    1. osobowy - glupio ze zaplaciles
    2. ciezarowy - do odliczenia VAT, chyba ze nie jestes Vat-owcem

    vladi

  • 3. Data: 2002-09-30 19:41:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik --vladi napisał:

    > samochod osobowy czy ciezarowy?
    >
    > 1. osobowy - glupio ze zaplaciles
    Czemu? Czy opd naprawy samochodu osobowego nie można odliczyć VAT?
    Od kiedy?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-09-30 23:04:29
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Czemu? Czy opd naprawy samochodu osobowego nie można odliczyć VAT?
    > Od kiedy?

    1. chodzi mi o to ze jesli jest to samochod osobowy i np. naprawa jest z AC,
    to w przypadku sam. osobowego AC jest liczone od calej wartosci auta(z
    VAT-em), wiec pzu powinno zwrocic koszt naprawy z VAT-em.

    2. a mozna odliczyc?

    --vladi

  • 5. Data: 2002-10-01 06:29:13
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik --vladi napisał:

    > 1. chodzi mi o to ze jesli jest to samochod osobowy i np. naprawa jest z AC,
    > to w przypadku sam. osobowego AC jest liczone od calej wartosci auta(z
    > VAT-em), wiec pzu powinno zwrocic koszt naprawy z VAT-em.
    Nie nadążam za twoją logiką. Może za stara jestem.
    Co ma sposób liczenia AC do wartości odszkodowania???
    Odszkodowanie ma pokryć *koszty* naprawy. Dla VATowca kosztem jest
    kwota netto, dla nieVATowca kwota brutto.
    Mówimy o naprawie, nie o kasacji samochodu, jeżeli jeszcze nie zauważyłeś.

    > 2. a mozna odliczyc?

    Ponowie pytanie: a nie? Znasz jakis przepis którego ja nie znam?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-10-01 07:27:31
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > kwota netto, dla nieVATowca kwota brutto.
    > Mówimy o naprawie, nie o kasacji samochodu, jeżeli jeszcze nie zauważyłeś.

    PZU powinno zwrocic kwote brutto jesli samochod jest osobowy i nie ma
    mozliwosci odliczania VAT-u. tak czy nie?

    > Ponowie pytanie: a nie? Znasz jakis przepis którego ja nie znam?

    na pewno nie znam przepisu ktorego ty nie znasz :), ale wydawalo mi sie iz
    mozna odliczac VAT zwiazany z eksploatacja tylko samochodu ciezarowego z
    homologacja. (tak samo jak vat od paliwa parkingu etc.) ale moge sie mylic.
    mowie na podstawie wlasnych przejsc z US i PZU.

    vladi

  • 7. Data: 2002-10-01 07:40:12
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik --vladi napisał:

    > PZU powinno zwrocic kwote brutto jesli samochod jest osobowy i nie ma
    > mozliwosci odliczania VAT-u. tak czy nie?
    Co ty pleciesz.
    Jest mozliwośc odliczenia VATu od kosztów naprawy.
    A o naprawie była mowa, nie od likwidacji!

> [...]
    > homologacja. (tak samo jak vat od paliwa parkingu etc.) ale moge sie mylic.
    > mowie na podstawie wlasnych przejsc z US i PZU.
    Z całym szacunkiem dla twoich zszarganych przez US nerwów, dałeś sie
    zrobic w konia.
    Nie można odliczac VATu od zakupu sam. osobowego, rat leasingowych,
    czynszu najmu oraz od paliwa. To zamknięty katalog wyłaczeń. Innych
    jak dotąd nie ma.
    Może czasami zamiast pytac pani w okienku warto przeczytac ustawe i
    rozporządzenia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-10-01 07:57:47
    Od: a...@w...pl (Andrzej Kłos)

    Użytkownik --vladi napisał:

    > PZU powinno zwrocic kwote brutto jesli samochod jest osobowy i nie ma
    > mozliwosci odliczania VAT-u. tak czy nie?

    Zawierając umowę AC z PZU zaznaczasz "kratkę" czy kwota na jaką
    ubezpieczasz jest brutto, czy netto, i podług tego winni Ci wypłacić
    odszkodowanie.

    Nie może być tak, że składkę liczysz od kwoty brutto, a odszkodowanie
    dostajesz za netto (mniejsze oczywiście o 22%)

    --
    andy

  • 9. Data: 2002-10-01 09:50:39
    Od: "marok" <m...@a...com.pl>

    Użytkownik "--vladi" <x...@i...pl> napisał w wiadomości

    > samochod osobowy czy ciezarowy?
    >
    > 1. osobowy - glupio ze zaplaciles
    > 2. ciezarowy - do odliczenia VAT, chyba ze nie jestes Vat-owcem
    >
    > vladi

    samochód ciężarowy z homologacją
    AC płacę od kwoty netto
    jak to rozliczyć w KPiR