  • 1. Data: 2002-01-21 16:14:57
    Temat: wystawienie faktury VAT a 7 dni od daty wykonania uslugi
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Witam,

    Jaki przepis mówi o tym, że f.VAT można wystawić w najpóźniej 7 dni od daty
    wykonania usługi?

    Przy okazji: Ciekawe też, jak taki termin ma się do faktur wystawianych
    przez NOM po kilku miesiącach?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-01-21 16:35:07
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik XYZ <x...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2hehp$428$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    daty
    > wykonania usługi?
    >
    > Przy okazji: Ciekawe też, jak taki termin ma się do faktur wystawianych

    A komu NOM wystawil jakas fakture?

    Karol

  • 3. Data: 2002-01-21 18:59:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, XYZ wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Jaki przepis mówi o tym, że f.VAT można wystawić w najpóźniej 7 dni od daty
    >+ wykonania usługi?

    IMHO żaden.
    Ustawa o VAT, art. 6 określa kiedy powstaje OBOWIĄZEK PODATKOWY,
    art.6.3 i 6.4 określają terminy 30 i 7 dni kiedy faktura POWINNA
    być wystawiona.

    >+ Przy okazji: Ciekawe też, jak taki termin ma się do faktur wystawianych
    >+ przez NOM po kilku miesiącach?

    Podejrzewając co autor miał na myśli ;), jako wcześniej
    odpowiadający na pl.*.prawo wyrażę MHO że można się doszukiwać
    ew. sankcji skarbowych z okazji niesłusznego sposobu wystawienia
    faktury, ale NIE spowoduje to jej unieważnienia: trzeba ją
    zapłacić *razem z podatkiem*, najwyżej wystawca nie będzie
    mógł VATu odliczyć (albo coś mu jeszcze dołożą); ale NIE
    ZAPŁACIĆ (nawet wadliwie wystawionej) faktury się nie da... !

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-01-22 10:23:35
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Czyli jak mój parkieciarz po robocie nie chce mi dać oryginału faktury (mam
    tylko wersje z faksu, na podstawie której zapłaciłem przelewem), to mogę go
    "ścigać" z uwagi na naruszenie Ustawy??
    Dżek