  • 1. Data: 2004-05-12 14:39:25
    Temat: wystawienie rachunku zamiast faktury...laik
    Od: "Piotrek" <_...@w...pl>

    Witam

    1) Od niedawna prowadzę DG , współpracujemy głównie z firmami i wystawiamy
    Faktury Vat , jednak przydarzyli się dwaj klienci indywidualni ,zamiast
    faktury konsumenckiej ( jest cos takiego ?) zostały im wystawione rachunki
    . (Pani w biurze rachunkowym poinformowała mnie ze tak nie może być , że
    muszą być wystawione faktury ) . Czy Pani z biura rachunkowego ma rację ?
    Jestem zielony w tych sprawach , ale chyba niema racji.......

    2) W zeszłym miesiącu limit wydatków "reprezentacyjnych" nie został
    wykorzystany , czy limit przechodzi na następny miesiąc ?

    3 ) W jaki sposób wprowadzić do DG wlasny samochód ( właściciel DG jest
    właścicielem samochodu )
    robi się to dowodem wewnętrznym ? Wartość samochodu określa sie np na
    podstawie notowań giełdowych ?

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-05-12 18:15:21
    Temat: Re: wystawienie rachunku zamiast faktury...laik
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Piotrek" <_...@w...pl> wrote in message
> [...]

    > właścicielem samochodu )
    > robi się to dowodem wewnętrznym ? Wartość samochodu określa sie np na
    Taka sugestia:
    znajdz sobie Pania/Pana z biura rachunkowego ktorej/mu zaufasz... Wierz mi,
    ze zamiast tracic czas na coby bylo gdyby zostanie Ci go wiecej na
    pomnazanie pieniazkow.

    Podrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-05-12 19:33:40
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 12 May 2004 16:39:25 +0200, w <c7tasm$bid$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Piotrek" <_...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > muszą być wystawione faktury ) . Czy Pani z biura rachunkowego ma rację ?
    > Jestem zielony w tych sprawach , ale chyba niema racji.......

    Ma rację.

    > 2) W zeszłym miesiącu limit wydatków "reprezentacyjnych" nie został
    > wykorzystany , czy limit przechodzi na następny miesiąc ?

    Tak.

    > 3 ) W jaki sposób wprowadzić do DG wlasny samochód ( właściciel DG jest
    > właścicielem samochodu )
    > robi się to dowodem wewnętrznym ? Wartość samochodu określa sie np na
    > podstawie notowań giełdowych ?

    No, od tegoi chyba masz panią w biurze rachunkowym, żeby podpowiedziała ci
    najkorzystniejsze w twojej sytuacji rozwiązanie...

  • 4. Data: 2004-05-12 23:12:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 12. maja 2004 16:39 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Piotrek:

> [...]
    > muszą być wystawione faktury ) . Czy Pani z biura rachunkowego ma rację ?
    > Jestem zielony w tych sprawach , ale chyba niema racji.......

    Ma. Rachunki wystawiają między innymi firmy zwolnione podmiotowo z VAT. Ty
    wystawiasz faktury VAT.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2004-05-12 23:12:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > Jestem zielony w tych sprawach , ale chyba niema racji.......

    Ma. Rachunki wystawiają między innymi firmy zwolnione podmiotowo z VAT. Ty
    wystawiasz faktury VAT albo paragony.