    From: Bronek Nowacki <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: za dużo podatku do US
    Date: Sat, 10 Oct 2009 01:09:02 -0700 (PDT)

    Zgodnie z przepisami, jako koszt uzyskania przychodu uznaje się kwotę
    brutto wartości umów zlecenie/o dzieło. Jednak omyłkowo kilka razy
    zaksięgowałem kwotę netto - czyli automatycznie miałem mniejsze
    koszty, większy podatek dochodowy do zapłacenia. Zakładając, że nie
    chcę odzyskać tej kasy, ani korygować księgi, to czy taki stan rzeczy
    może pozostać? Państwo na tym nie straciło, a wręcz przeciwnie...
    Inaczej mówiąc: czy zawsze trzeba wpisywać koszty w pełnej ich
    wartości, czy ważne jest, aby były one po prostu nie większe niż
    faktyczne, które można wykazać.