  • 1. Data: 2003-02-17 19:13:25
    Temat: pomozciemi ze styczniem!
    Od: <v...@i...pl>

    Ludzie, pomozcie mi, bo nie wiem, jak mam rozliczyc styczen! DG mam dopiero
    od kilku miesiecy i do tej pory rozliczalam sie przy pomocy programu typu
    "mala ksiegowosć". W nowym roku moj program jakosik odmawia wspolpracy i w
    rybryce PItu-5 przychod dochod, strata itd tudziez nalezna zaliczka mam same
    zera. Dlaczego tak sie dzieje, pokrecilam cos z programem? Czy tez w tym
    roku naliczam dochod od zera i czekam az znowu mine prog? Dodam, ze w
    poprzednim roku podatek musialam zapacic tylko w grudniu (mialam takie
    koszty), bo wczesniej bylam ponizej progu. I kiedy place te zaleglosc z
    grudnia: teraz czy w momecie skladania dekalaracji rocznej?
    Jeszcze jedno pytanko: Czy deklaracje wyboru formy opodatkowania sklada się
    co roku?

  • 2. Data: 2003-02-17 20:39:21
    Temat: Re: pomozciemi ze styczniem!
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 20:13, Użytkownik v...@i...pl napisał:
> [...]
    > zera. Dlaczego tak sie dzieje, pokrecilam cos z programem? Czy tez w tym
    > roku naliczam dochod od zera i czekam az znowu mine prog? Dodam, ze w

    Od nowego roku naliczasz oczywiście przychody i koszty od zera :-)
    Do roku 2003 liczy sie tylko to co zarobiłes/wydałes po 1 stycznia.
    A więc masz znowu do dyzpozycji próg 2800 z groszami.

    > poprzednim roku podatek musialam zapacic tylko w grudniu (mialam takie
    > koszty), bo wczesniej bylam ponizej progu. I kiedy place te zaleglosc z
    > grudnia: teraz czy w momecie skladania dekalaracji rocznej?
    "Zaległość" z grudnia płacisz do 30 kwietnia - bedzie to kwota
    wynikajaca z deklaracji rocznej na której ujmiesz wszystkie dochody z
    roku 2002, wyliczysz podatek, odejmiesz od niego juz zapłacone zaliczki,
    odliczenia jeżeli z jakiś korzystasz, i albo bedziesz musiał dopłacic
    albo Ci cos zwrócą.

    > Jeszcze jedno pytanko: Czy deklaracje wyboru formy opodatkowania sklada się
    > co roku?
    Składało sie do zeszłego roku.
    Teraz jeżeli byłes na KPiR-zasady ogólne i nic sie nie zmieniło w nowym
    roku to nie było potrzeby składania oświadczenia o formie opodatkowania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl