  • 1. Data: 2003-02-17 20:47:14
    Temat: zdrowotne pracownika
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Pytanie może głupie ale jednak. Pracownik pracujący na 1/2 etatu zarabia 400
    zł. brutto. Przy takiej kwocie nie występuje do odliczenia ubezpieczenie
    zdrowotne, które można by mu odliczyć. Ale czy w takim razie należy je i tak
    obliczyć i wykazać na deklaracji ZUS? a samą kwotę umieścić w kosztach
    działalności?
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-02-17 21:32:22
    Temat: Re: zdrowotne pracownika
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    tak
    > obliczyć i wykazać na deklaracji ZUS? a samą kwotę umieścić w kosztach
    No nie wiem czy cie dobrze zrozumiałem, ale jeżeli skł. ci nie wyszła, to co
    chcesz wykazać na deklaracji ZUS?
    Tam wykazujesz tylko to co masz zapłacić zusowi.
    Czyli na mój gust masz wykazać faktyczną podstawę do zdrowotnego, ale
    składkę 0, czyli i kosztów miał nie będziesz
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-02-17 22:30:11
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o to, że był ponoć jakiś przepis ZUS mówiący o tym że gdy
    pracownikowi zabrakło na zdrowotne to pokrywa to pracodawca w pozostałej
    kwocie lub w całości. Nie wiem czy dobrze pamiętam a nie mam podstawy
    prawnej.
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 4. Data: 2003-02-18 05:22:54
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownikowi zabrakło na zdrowotne to pokrywa to pracodawca w pozostałej
    > kwocie lub w całości. Nie wiem czy dobrze pamiętam a nie mam podstawy
    Był, ale już nie obowiązuje. Tylko nie pracodawca pokrywał a zabierało się z
    poborów pracownika. Chyba że o innych przepisach mówimy.
    PawełJ