eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizakup bez udokumentowania towarów do dalszej odsprzedaży › zakup bez udokumentowania towarów do dalszej odsprzedaży
  • From: "Jacek Rakowski" <w...@g...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zakup bez udokumentowania towarów do dalszej odsprzedaży
    Date: Wed, 23 Feb 2005 16:00:15 +0100

    Witam
    Prowadzę sprzedaż m.in. drobnych artykułów użytku codziennego. Chciałbym
    rozszerzyć swoją ofertę o towary, które są niedostępne w "moich"
    hurtowniach, a dostępne na targowiskach u osób prywatnych (w tym
    obcokrajowców). Niestety, kupując towary w ten sposób nie mam możliwości
    otrzymania dowodu zakupu (faktury, paragonu, rachunku). Słyszałem, że towary
    handlowe zakupione do dalszej odsprzedaży w ten sposób można przyjąć Dowodem
    Wewnętrznym zawierającym następujące dane: data i miejsce dokonania zakupu,
    nazwy zakupionych towarów wraz z ceną, łączna wartość zakupów, podpis osoby
    dokonującej zakupów. Przy sprzedaży zaś należy całość zarejestrować na kasie
    fiskalnej, stosując właściwą stawkę VAT.

    Czy sporządzony Dowód Wewnętrzny zawierający w/w dane jest prawidłowym
    dokumentem pozwalającym przyjąć towar zakupiony na targowiskach na stan
    sklepu i zaliczyć go do kosztów zakupu w podatkowej książce przychodów i
    rozchodów?

    A moze jest inny sposób przyjecia zakupionych towarów bez udokumentowania
    jako towar do dalszej odsprzedaży?

    Pozdrawiam!
    --
    Jacek Rakowski