  • 1. Data: 2002-10-21 11:51:06
    Temat: zakup licencji na oprogramowanie - online
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

    Witam,

    Jeżeli firma będąca płatnikiem VAT:
    - nabywa za granicą licencje na oprogramowanie komputerowe.
    - zakup następuje za pośrednictwem internetu
    - płatność kartą kredytową
    - oprogramowanie pobiera ze strony producenta
    - jako potwierdzenie zakupu otrzymuje kody rejestracyjne (email)
    - producent nie wystawia faktury
    - oprogramowanie nie przechodzi przez urząd celny

    To jak taki zakup zaksięgować (na podstawie jakiego dokumentu) i jak wygląda
    sprawa podatku VAT ?

    Pozdrawiam,

    Daniel

  • 2. Data: 2002-10-21 11:56:04
    Temat: Re: zakup licencji na oprogramowanie - online
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@o...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - oprogramowanie nie przechodzi przez urząd celny
    >

    > To jak taki zakup zaksięgować (na podstawie jakiego dokumentu) i jak

    Zakup licencji za granicą = import usług = 22% VAT. Musisz mieć fakturę
    (jak w obrocie gospodarczym producent może "nie wystawiać faktury" ???).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-10-21 13:23:34
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    > wygląda
    >
    > Zakup licencji za granicą = import usług = 22% VAT. Musisz mieć fakturę
    > (jak w obrocie gospodarczym producent może "nie wystawiać faktury" ???).

    To proste - np. w danym kraju nie ma VAT ani faktur (wiem, ze w wiekszosci
    krajow sa, ale moga byc wyjatki). I co wtedy? ;-)

    Marek

  • 4. Data: 2002-10-21 13:28:42
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    wiekszosci
    > krajow sa, ale moga byc wyjatki). I co wtedy? ;-)

    Nie wiem, może i są takie kraje. Podstawą księgowania może być wyłącznie
    dowód księgowy, więc jeśli go nie ma to kicha :-(.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-10-21 20:21:56
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > - nabywa za granicą licencje na oprogramowanie komputerowe.

    Ja takich zakupów nie księguję - odpada VAT i cło, i fura papierków. A jak
    to zalegalizować, nawet nie mam pomysłu. Można poprosić, żeby przysłali CD i
    dokumentację, i to oclić.

    P.

  • 6. Data: 2002-10-22 06:53:23
    Temat: Odp: zakup licencji na oprogramowanie - online
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    .....dokumentację, i to oclić.

    Pierwsze szlysze zeby clic uslugi! I zadna fura papierkow - tylko jeden - bo
    musisz tylko rozliczyc vat. Czytaj art 6.1.14 ustawy VAT - szczegolny
    obowiazek podatkowy. Jesli juz zaplaciles to w miesiacu w ktorym zaplaciles
    odprowadzisz vat nalezny od ceny nabycia oprogramowania na podstawie faktury
    wewnetrznej. W nastepnym miesiacu vat ten odliczysz (naliczony).
    Dokument wewnetrzny (fakture wewn) sporzadzisz sam na podstawie dowodu
    zaplaty, ktory pieknie opiszesz jak to zakupiony program potrzebny Ci jest w
    DG.

    krys

  • 7. Data: 2002-10-22 10:20:55
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Pierwsze szlysze zeby clic uslugi!

    Kiedyś cliło się książkę i nośnik, nie wiem jak jest teraz, ale na pewno VAT
    od licencji też trzeba zapłacić.

    >I zadna fura papierkow - tylko jeden - bo
    > musisz tylko rozliczyc vat.

    Wyrwanie towaru ze składu celnego jest takie proste? Może i papierków
    niewiele, ale swoje trzeba odstać...

    P.

  • 8. Data: 2002-10-22 10:50:16
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Kiedyś cliło się książkę i nośnik, nie wiem jak jest teraz,

    Głupoty piszę, rzeczywiście w sposób który opisałeś, w ogóle można ominąć
    skład celny. Nie znałem tego sposobu.

    P.

  • 9. Data: 2002-10-22 12:24:56
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

    Użytkownik "Krys" <g...@p...onnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dokument wewnetrzny (fakture wewn) sporzadzisz sam na podstawie dowodu
    > zaplaty, ktory pieknie opiszesz jak to zakupiony program potrzebny Ci jest

    Nie znalazłem artykułu o takim numerze w ustawie (art 6.1 ma tylko 10
    ustępów). Jedyne co znalazłem na ten temat to art 6.1.7: Obowiązek podatkowy
    w imporcie towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego <lol>

  • 10. Data: 2002-10-22 12:49:24
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

> [...]
    podatkowy
    > w imporcie towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego <lol>

    Rzeczywiscie podalem zly numer. Ponizej tekst oryginalny ustawy:

    Art. 6. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania (dostarczenia),
    przekazania, zamiany, darowizny towaru lub wykonania usługi, o których mowa
    w art. 2, z zastrzeżeniem ust. 2-10 oraz art. 35 ust. 2a-6.
    8b. Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą:
    14) dokonania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż z upływem
    terminu płatności - z tytułu importu usług, o których mowa w art. 4 pkt 2
    lit. c)-e).

    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,

    mam nadzieje ze teraz jest jasne
    krys