  • 1. Data: 2006-05-21 15:57:09
    Temat: zakup nieudokumentowany a ewidencja wyposażenia
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    Witam

    Prowadze działalność na zasadach ogólnych (ksiązka i Vat)
    Kupiłem od osoby prywatnej używany opryskiwacz spalinowy, bez żadnej
    faktury
    i umowy. Potrzebny mi jest tylko i wyłącznie do DG.

    1. Czy mogę go wpisać do ewidencji wyposażenia ?? (mam zamiar
    używać go o
    wiele dłużej niż 1 rok)
    2. Jeżeli tak to na jakiej podstawie określić jego wartość i czy
    mogę ją
    wciągnąć w koszt uzyskania przychodu ??
    3. Jeśli nie można wpisać go na wyposażenie to czy paliwo do niego
    mogę
    wpisywać w koszty (co z vatem od paliwa)??

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-05-22 04:31:02
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik boropi napisał:

> [...]
    > faktury
    > i umowy. Potrzebny mi jest tylko i wyłącznie do DG.

    Jeśli żeczywiście kupiłeś a nie ukradłeś to zawarłeś umowę (ustną, ale
    zawarłeś). Za ile kupiłeś (PCC)?

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2006-05-22 06:11:22
    Temat: Re: zakup nieudokumentowany a ewidencja wyposazenia
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    Kupiony przez internet (allegro)
    Kwota mala nie podchodzi pod podatek PCC (nie cale 600 zl.)
    Przede wszystkim chodzi mi o to czy bede mógl paliwo do niego
    wliczac w koszt (no i odliczac vat)

    Pozdrawiam

    Piotr