  • 1. Data: 2004-08-06 13:35:20
    Temat: Telefon + firma
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.
    Kupilem tel komórkowy na os. prywatna, zanim zalozylem dg.
    Teraz przepisalem numer na dzialalnosc (bo bede go potrzebowal
    do prowadzenia dg).
    Czy to wszysto co musze zrobic, aby wliczac faktury w koszty dg?
    Na umowie ciagle widnieje z imienia i nazwiska a nie z nazwy firmy,
    czy w zwiazku s tym (potencjalna) kontrola skarbowa sie nie
    przyczepi?
    I jeszcze jedno - co z samym aparatem tel? Czy da sie go jakos
    "wciagnac na firme", tak, zeby jego wartosc odliczyc od pdatku?
    Jesli tak, to jak i ile?

    Z góry dzieki za pomoc.

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-10-01 06:37:27
    Temat: Re: Telefon + firma
    Od: "Firemka" <a...@p...onet.pl>

    Tak samo miałem w Plusie.
    Zgłosiłem zmianę, że chcę otrzymywać faktury nie na Jan Kowalski tylko na
    Firma Handlowa Jan Kowalski NIP 123-12-12-123. Od tego czasu rozliczam VAT a
    faktury w koszty.
    Sam aparat kupileś wcześniej nie na firmę, więc nie widzę powodu, żeby
    pakować go w koszty. Poza tym, jak bedziesz wynieniał aparat to stary
    sprzedasz i co? Bedziesz chciał od tej sprzedaży zapłacić podatek?

    pozdrówka