  • 1. Data: 2007-02-22 09:54:46
    Temat: zakup samochodu osobow. po zaniżonej cenie a podatki
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam
    Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak przedstawiała by się sytuacja
    jeżeli kupię samochód poleasingowy po niskiej cenie? Np kończy mi się leasing
    operacyjny i wskazuję np mojego męza w umowie leasingu, ze on przedmiot wykupi
    po zakończeniu umowy za kwotę dużo niższą od rynkowej.
    Jakie wiążą się z tym obowiązki podatkowe?

    Pozdrawiam
    ruda

  • 2. Data: 2007-02-22 13:48:08
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak przedstawiała by się sytuacja
    > jeżeli kupię samochód poleasingowy po niskiej cenie?

    moze to bardzo zniszczony samochod - nadajacy sie tylko do kapitalnego
    remontu - co zostanie skrzetnie spisane w umowie kupna-sprzedazy a moze
    nawet rzeczoznawca sie wypowie na ten temat ;-)

  • 3. Data: 2007-02-22 14:17:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > kończy mi się leasing operacyjny i wskazuję np mojego męza w umowie
    > leasingu, ze on przedmiot wykupi po zakończeniu umowy za kwotę dużo

    Sprawdź dokładnie, ponieważ z dużym prawdopodobieństwem
    za niską cenę zgodnie z ustawą, to może wykupić podmiot, który był stroną
    umowy.
    Dla męża będzie obowiązywała cena rynkowa.

  • 4. Data: 2007-02-23 09:00:21
    Od: g...@p...onet.pl

    > Sprawdź dokładnie, ponieważ z dużym prawdopodobieństwem
    > za niską cenę zgodnie z ustawą, to może wykupić podmiot, który był stroną
    > umowy.
    > Dla męża będzie obowiązywała cena rynkowa.

    Zgadza się, ale również może wskazać inną osobę która to kupi. Więc wskaże
    męża.
    I jak się to ma do przep. podatkowych?

  • 5. Data: 2007-02-23 09:14:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Zgadza się, ale również może wskazać inną osobę która to kupi. Więc
    > wskaże męża.
    > I jak się to ma do przep. podatkowych?

    Tak jak powyżej: czyli cena rynkowa.
    Przeczytaj sobie art 23 pdof
    (cały rozdział jest o opodatkowaniu stron umowy leasingu)

  • 6. Data: 2007-02-23 21:33:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007, g...@p...onet.pl wrote:

    > Zgadza się, ale również może wskazać inną osobę która to kupi. Więc wskaże
    > męża.
    > I jak się to ma do przep. podatkowych?

    IMVHO - "wskazany" uzyskuje korzyść majątkową.
    Ponieważ owa korzyść nie jest prostą darowizną, to pod podatek od
    darowizn się nie łapie, a do "nieodpłatnych świadczeń" kwoty zwolnionej
    nie ma.
    Jak Ci się taka wersja podoba?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-02-23 22:27:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMVHO - "wskazany" uzyskuje korzyść majątkową.

    Jaka jest ta korzyść, gdy mąż zapłaci cenę rynkową?

  • 8. Data: 2007-02-23 23:02:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007, cef wrote:

    > Jaka jest ta korzyść, gdy mąż zapłaci cenę rynkową?

    A, jak chce kupić po *rynkowej* to przepraszam i mnie w wątku
    nie było ;), podejrzewałem bezpodstawnie wykup po cenie "specjalnej".

    pzdr, Gotfryd