  • 1. Data: 2009-06-08 11:54:44
    Temat: zakup towarow handlowych, pozostale wydatki wpisywane do 20. kolejnego m. a chronologia
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Witam!
    nowy problem mam.
    Dzwonilem do US odnosnie mojego problemu dotyczacego towarow handlowych
    (klient sklada zamowienie, ja dokonuje zakupu w hurtowni z ktorej to
    bezposrednio
    do klienta zostaje wyslany towar a do mnie faktura zakupu, czyli nie mam
    opisu
    dostawy, ani faktury w momencie obrotu).
    Mam ksiegowac to w momencie poniesienia tego kosztu, a więc na podstawie
    potwierdzenia dokonania przelewu do hurtowni a pozniej uzupelnic wpis o
    (pozniej odlsucham nagrana rozmowe) .. cos tam.

    Problem pojawia sie taki, skoro do 20. kolejnego miesiaca zbieram faktury
    kosztowe (inne wydatki), ktore wpisuje chronologicznie
    do ksiegi to posiadajac tez wpisy (wczesniejsze) dotyczace zakupow towarow
    handlowych nie ma bata bym zachowal chronologie,
    wygladalo by to mniej wiecej tak:

    (format daty MM-DD-YYYY)

    1. 03-03-2009 zakup towarow hadnlowych
    2. 03-04-2009 zakup towarow hadnlowych
    3. 03-06-2009 zakup towarow hadnlowych
    4. 03-08-2009 zakup towarow hadnlowych
    5. 03-13-2009 zakup towarow hadnlowych
    6. 03-30-2009 zakup towarow hadnlowych
    7. 03-04-2009 pozostale wydatki
    8. 03-05-2009 pozostale wydatki
    9. 03-13-2009 pozostale wydatki
    10. 03-14-2009 pozostale wydatki
    11. 03-16-2009 pozostale wydatki
    12. 03-20-2009 pozostale wydatki
    13. 03-31-2009 sprzedaz towarow i uslug (zestawienie raportow dobowych)

    Czy ktos sie przyczepi ? Nie jestem w stanie ksiegowac pozostalych wydatkow
    tego samego dnia gdyz w wiekszosci przypadkow
    sa to zakupy dokonywane przez internet.

    (Kupilem sobie papierowa ksiege wiec nic mi o programach nie piszcie :) )

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-08 12:37:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2009 o 13:54:44 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenia dokonania przelewu do hurtowni a pozniej uzupelnic wpis o
    > (pozniej odlsucham nagrana rozmowe) .. cos tam.

    Masz to na piśmie, z nagłówkiem "WIĄŻĄCA INTERPRETACJA"?
    Bo jeśli nie, to nie ma to żadnego znaczenia - definicja kosztu
    jest w ustawie, sposób księgowania w rozporządzeniu
    - a nie w Twoim US :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-06-08 13:18:54
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo jeśli nie, to nie ma to żadnego znaczenia - definicja kosztu
    > jest w ustawie, sposób księgowania w rozporządzeniu

    ale to wynika z rozporzadzenia, dokonuje przeciez obrotu zakupionym towarem,
    wiec musze go zaksiegowac w tym dniu.

  • 4. Data: 2009-06-08 14:49:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2009 o 15:18:54 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale to wynika z rozporzadzenia, dokonuje przeciez obrotu zakupionym towarem,
    > wiec musze go zaksiegowac w tym dniu.

    Pisałeś o potwierdzeniu przelewu - a od 1/1/2007 nie ma już metody kasowej
    (a były też spory czy kiedykolwiek była).
    IMO księgowanie na podstawie przelewu nie jest dopuszczalne w tym przypadku
    (z zastrzeżeniem że jest art. 180 ordynacji).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-06-08 14:52:41
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > przypadku
    > (z zastrzeżeniem że jest art. 180 ordynacji).

    "Art. 180. § 1.268) Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić
    się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem."
    ?

    A jak twoim zdaniem powinno to byc zaksiegowane?