  • 1. Data: 2009-06-07 18:04:20
    Temat: ewidencja przebiegu pojazdów
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Mam 4 pytania odnośnie ewidencji przebiegu pojazdu prywatnego do celów
    związanych z DG

    1. Czy jeżeli w danym miesiącu (np. maju) miałem wyjazdy "służbowe" a
    nie miałem wydatków (np. faktur za paliwo), a w poprzednim miesiącu
    (kwietniu) miałem sporą nadwyżkę wydatków nad kilometrówką, to czy w
    bieżącym miesiącu (maju) w ramach tej nadwyżki kwotę wynikającą z
    kilometrówki za maj mogę wpisać do kpr?
    Moim zdaniem chyba tak, bo przecież koszty przebiegu pojazdów rozliczane
    są narastająco od początku roku, mam rację?

    2. Jeżeli tego nie zrobiono, to czy mogę tę kilometrówkę (za maj)
    rozliczyć w kpr razem z czerwcową?

    3. czy wydatki (fakturę za paliwo) z kwietnia mogę zaksięgować w
    kosztach eksploatacji pojazdów w m-cu maju?

    4. Koszty paliwa oczywiście rozlicza się wg cen brutto, a co z innymi
    kosztami (np. opony)? Pytam, bo księgowy zaliczył mi tylko kwotę
    netto...

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2009-06-08 07:13:39
    Temat: Re: ewidencja przebiegu pojazdów
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Cyklista pisze:
> [...]
    > Moim zdaniem chyba tak, bo przecież koszty przebiegu pojazdów rozliczane
    > są narastająco od początku roku, mam rację?

    Możesz.

    > 4. Koszty paliwa oczywiście rozlicza się wg cen brutto, a co z innymi
    > kosztami (np. opony)? Pytam, bo księgowy zaliczył mi tylko kwotę
    > netto...

    Bo VAT normalnie wpisujesz do ewidencji VAT.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 3. Data: 2009-06-08 13:02:55
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Dnia 2009-06-08, pon o godzinie 09:13 +0200, Paweł Muszyński pisze:

    > Bo VAT normalnie wpisujesz do ewidencji VAT.

    Jesteś pewny, może są od tego może jakieś wyjątki?
    Sorry, że tak pytam, ale przeglądam papiery otrzymane od księgowego i
    opony są policzone w kosztach pojazdu w kwocie netto, a kwota VAT
    nigdzie indziej się nie pojawia.

    A co z pytaniami nr 2 i 3:
    czyli czy mogę wpisać do kpr w danym miesiącu koszty z bieżącego i z
    poprzedniego miesiąca oraz czy fakturę za paliwo z danego miesiąca mogę
    wpisać do ewidencji w kolejnym miesiącu?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2009-06-09 11:57:14
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Cyklista napisał:

> [...]
    > Sorry, że tak pytam, ale przeglądam papiery otrzymane od księgowego i
    > opony są policzone w kosztach pojazdu w kwocie netto, a kwota VAT

    Widzisz a u mnie księgowa nie ma żadnego problemu z Vatem i go normalnie
    odlicza, tylko paliwo wpisuje w koszty brutto i to jest właśnie jedyny
    znany mi wyjątek odnoście vatu przy samochodzie

    ps. więc albo ty albo ja musimy zmienić księgowych, pytanie tylko kto?

    ps2. jestem innym cyklistą niż piszący poprzednią wypowiedź, ale
    ponieważ to przez nas są wszystkie nieszczęścia na świecie to specjalnie
    tak robimy dla zamieszania :-)

  • 5. Data: 2009-06-09 21:26:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, Cyklista wrote:

    > Dnia 2009-06-09, wto o godzinie 13:57 +0200, cyklista pisze:
    [...]
    > No właśnie. Nie jestem może znawcą pdatkowym, ale czytać umiem.

    :)

    > Ja już swojemu podziękowałem i przynajmniej na razie będę działać sam.
    > (Stąd te pytania).

    Przejrzyj archiwa.
    Już nie pamiętam kto zapodał, że zmienił 5 (pięciu) księgowych, po
    czym przeszedł w "twój" tryb :D

    > Też tak uważam - przy pewnym udziale masonów ;)

    Ale cykliści są dopiero trzeci na tej liście ;)
    (FYI: owszem, też cyklista, dobijany miejscami obowiązkiem objeżdżania
    śmieszek [bo jazda śmieszkami to same utrudnienia, a ścieżki rowerowe
    tylko "na lekarstwo" występują w proporcji 1:100 do śmieszek])

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-05-30 08:15:19
    Od: watowiec <p...@o...pl>

    Ewidencja przebiegu pojazdu VAT od 1 kwietnia 2014 r. obowiązuje nowa, której
    prowadzenie jest warunkiem odliczenia 100 % VAT od paliwa. Na
    pit.republika.pl/eppv.htm wzór na popularnym arkuszu kalkulacyjnym Excel.