  • 11. Data: 2005-06-27 22:47:49
    Temat: Re: zakup towarów handlowych z zagranicy
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
    news:d9br49$1fc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam po krótkiej przerwie.
    >
    > Przegladałam wczoraj wieczorem archiwum Monitora Ksiegowego i znalazłam
    > odpowiedź na pytanie tu zadane. Potwierdziło się moje przypuszczenie, że
    > bierze się kurs z dnia otrzymania towaru, a nie z dnia wystawienia faktury
    > (np. fv wystawiona 11 maja a towar przyszedł 13 maja).
    >
    > Czy już wiesz, dlaczego zdałam licencję?
    No wlasnie. Urz. Skarbowy orzekl, ze jest to blad. Jak zwykle:
    1. Urz. Celny przyjmuje kurs NBP z dnia "wyladowania" (teraz w zasadzie
    jednoznaczne z dniem wypisania) SADu na biurku. Nie obchodzi ich data
    wystawienia faktury. Sprawdzalismy w kilkudziesieciu SADach, tak robia.
    2. Przy zakupach unijnych - Urz. Skarbowy nakazal nam dokonanie korekt i
    przyjecie kursu (NBP sredni) z dnia wystawienia f-ry (a nie z dnia
    otrzymania towaru, czy tez otrzymania faktury). Choc w tym wypadku,
    arytmetycznie rzecz biorac, na wysokosc zaplaconego VATu, nie ma znaczenia
    jaki kurs zostanie przyjety (zakladamy, ze sprzedajemy wszystko z VAT 22%)

    I co teraz Pani powie?

    Byc moze, ze sasiednie urzedy inaczej interpretuja. I to jest piekne (bo co
    to, wojsko, ze wszystko i wszedzie musi byc jednakowe?)

    pozdrawiam - xxx

  • 12. Data: 2005-06-29 08:35:13
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > jaki kurs zostanie przyjety (zakladamy, ze sprzedajemy wszystko z VAT 22%)

    mowa tu o dacie waluty, którą przyjmuje się na fakturach wewnątrznych
    wystawianych przy nabyciu wewnatrzwspólnotowym czy o dacie waluty, po której
    przelicza się wartość towaru i wpisuje do kpir?
    bo to dwie rózne sytuacje. I jesli chodzi o datę waluty na fakturach
    wewnetrznycj, to bez dwóch zdań jest to data wystawienia faktury przez
    kontrahenta unijnego.