  • 1. Data: 2007-08-03 19:58:05
    Temat: Zgłoszenie nabycia spadku i........
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Byłem w US zgłosić spadek na SD-Z1.Teoretycznie wszystko.Ale pani zażyczyła sobie:
    1.postanowienie o nabyciu spadku (kserokopię)
    2.tytuł własności do mieszkania (akt notarialny)
    3.dała do wypełnienia kwit pozapodatkowy sczegółowo pytający o budynek, lokal, garaż,

    rodzaj materiału z którego powstał itd.
    4.zasugerowała złożyć podanie o potwierdzenie złożenia sd-z1 ( za 17 zł opłaty)
    Fajne,co?
    --
    Rentier

  • 2. Data: 2007-08-03 20:05:59
    Temat: Re: Zgłoszenie nabycia spadku i........
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 21:58:05 Rentier <r...@i...pl> napisał(a):

    > By?em w US zg?osiae spadek na SD-Z1.Teoretycznie wszystko.Ale pani
    > za?yczy?a sobie:
    > 1.postanowienie o nabyciu spadku (kserokopi?)
    > 2.tytu? w?asno?ci do mieszkania (akt notarialny)
    > 3.da?a do wype?nienia kwit pozapodatkowy sczegó?owo pytaj?cy o budynek,
    > lokal, gara?,
    > rodzaj materia?u z którego powsta? itd.
    > 4.zasugerowa?a z?o?yae podanie o potwierdzenie z?o?enia sd-z1 ( za 17 z?
    > op?aty)
    > Fajne,co?

    Bo ta likwidacja tego podatku to nie był pic na wodę - stracili trochę
    kasy,
    natomiast tylnymi drzwiami wprowadzili to co chciał swego czasu kołodko
    - oświadczenia majątkowe. Wczesniej mało kto się bawił w
    zgłaszanie/opodatkowywanie darowizn,
    a teraz, skoro można za friko to zrobić pod warunkiem zgłoszenia - to po
    co ryzykować.
    I za 10 czy 20 lat władza będzie miała na każdego wymarzoną kartotekę.

  • 3. Data: 2007-08-03 21:07:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Rentier wrote:

    > Byłem w US zgłosić spadek na SD-Z1.Teoretycznie wszystko.Ale pani zażyczyła sobie:
    > 1.postanowienie o nabyciu spadku (kserokopię)
    > 2.tytuł własności do mieszkania (akt notarialny)

    Hm... mi to wygląda jakby miało miejsce "postępowanie wyjaśniające".

    > 4.zasugerowała złożyć podanie o potwierdzenie złożenia sd-z1 ( za 17 zł opłaty)

    :O
    A tak po prostu datownika na kopii deklaracji odmówili?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-08-03 22:04:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A tak po prostu datownika na kopii deklaracji odmówili?

    A w ogóle im wolno? Bo coś mam wątpliwości.

  • 5. Data: 2007-08-04 07:44:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > A w ogóle im wolno? Bo coś mam wątpliwości.

    Prawdopodobnie chodzi o zaświadczenie Naczelnika US, o zgłoszeniu spadku do
    opodatkowania, które jest potrzebne w przypadku zbycia nieruchomości. Żaden
    notariusz nie zrobi Ci aktu, jeśli mu tego nie dostarczysz, a dokumenty
    wskazują, że nabyłeś ją w drodze spadku.

  • 6. Data: 2007-08-04 08:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, witek wrote:

    > A w ogóle im wolno?

    Odmówić? IMO nie.
    Dlatego pytam dlaczego wciskają odpłatny odpis.

    > Bo coś mam wątpliwości.

    Ja też!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-08-04 15:26:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Odmówić? IMO nie.
    > Dlatego pytam dlaczego wciskają odpłatny odpis.

    Wiec twierdzisz, że wolno im poświadczyć drugi egzemplarz przyniesiony przez
    klienta?
    Ja twierdzę, że nie wolno, co zrezztą niektóre US stosują.
    Co najwyżej mogą wystawić świstek, że taki to a taki druk w dniu tym i tym
    został złożony.
    Ale nie w postaci pieczątki na innym egzemplarzu? Zresztą co niby taka
    pieczątka miałaby poświadczać? Że delikwent w takim dniu była w urzędzie i
    chyba tylko tyle. Data pewna ?

  • 8. Data: 2007-08-04 15:38:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, witek wrote:

    > Wiec twierdzisz, że wolno im poświadczyć drugi egzemplarz przyniesiony przez
    > klienta?

    *potwierdzić kopię*.
    IMO mogą sobie dopisać/kazać dopisać "kopia".

    > Ja twierdzę, że nie wolno, co zrezztą niektóre US stosują.
    > Co najwyżej mogą wystawić świstek, że taki to a taki druk w dniu tym i tym
    > został złożony.

    Wtedy na świstku nie ma informacji, jaki były dane na tym druku.

    > Ale nie w postaci pieczątki na innym egzemplarzu?

    ...bo?

    > Zresztą co niby taka
    > pieczątka miałaby poświadczać? Że delikwent w takim dniu była w urzędzie
    > i chyba tylko tyle.

    U Ciebie nie rzucają okiem na zgodność danych na obu egzemplarzach? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-08-04 22:03:21
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

> [...]
    notariusz
    > nie zrobi Ci aktu, jeśli mu tego nie dostarczysz, a dokumenty wskazują, że nabyłeś
    Dokładnie tak.
    Tylko, czy nie można w prosty sposób pokazać notariuszowi kopii deklaracji z
    pieczątką
    wpływu do US?
    Tymczasem podanie, opłata a oni napiszą nowy kwit...Paranoja.
    R.

  • 10. Data: 2007-08-04 22:05:02
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > I za 10 czy 20 lat władza będzie miała na każdego wymarzoną kartotekę.
    Ot i właśnie!
    Kolejny objaw upolicyjniania państwa:-(

    Rentier