    From: "Matmir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zaległość podatku od nieruchomości
    Date: 8 Jan 2007 19:02:56 +0100

    W roku 2005 nie otrzymałem z Urzędu Miasta decyzji o należnym podatku od
    nieruchomości. W 2006 roku dostałem decyzję o podatku za rok 2006 i zapłaciłem.
    W grudniu 2006 otrzymałem upomnienie, jakobym nie zapłacił podatku za rok 2006.
    Po moim piśmie z załącznikiem w postaci potwierdzenia przelewu otrzymałem
    odpowiedź, że moja wpłata za 2006 rok została zaksięgowana jako zaległość za
    rok 2005, a więc mam zaległość za 2006 rok. Dodatkowo obciąża się mnie
    kosztami upomnienia. Czy można sobie dowolnie księgować wpłaty? Czy Urząd
    Miasta może obciążać mnie dodatkowo (koszta upomnienia) za coś czego sam nie
    dopełnił? Wydaje mi się, że obecnie powinienem dostać decyzję o podatku za rok
    2005 i na tej podstawie dokonać wpłaty, a nie płacić drugi raz za to samo. W
    żaden sposób nie chcę uchylać się od zapłaty zaległości, ale chciałbym mieć
    porządek w papierach.
    Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, to jaka jest do tego
    podstawa prawna?