  • 11. Data: 2002-08-09 23:31:59
    Temat: Re: zamykam firmę ;(((( - co trzeba zrobić?? (długie)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Aug 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > b) robię remanent końcowy obejmujący wg cen zakupu/nabycia:
    [...]
    >+ > - wyposażenie (każde, jakie jest na stanie, nie tylko to >1.500)
    >+
    >+ IMHO tylko "rzeczowe składniki majątku" czyli podlegajace ewidencji.
    >+ To "wyposazenie", ktore nie podlega ewidencji mogles juz praktycznie zuzyc.

    To że *mógł* to prawda - choć ktoś kiedyś (tu, na grupie)
    pytał jaka jest "uwierzalność" :) urzędnika w zużycie (dajmy na to)
    krzesła w tydzień po zakupie ?!

    Moje pytanie: wziąłeś skądś definicję "składników rzeczowych"
    która pozwala wyłączyć wyposażenie <1500 zł ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-08-10 09:33:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > To że *mógł* to prawda - choć ktoś kiedyś (tu, na grupie)
    > pytał jaka jest "uwierzalność" :) urzędnika w zużycie (dajmy na to)

    A gdzie wg Ciebie przebiega granica czasowa na zużycie?

    > Moje pytanie: wziąłeś skądś definicję "składników rzeczowych"

    Jaką definicję?
    Ja tylko zacytowałem fragment ustawy, w którym jest mowa o "rzeczowych
    składnikach majątku trwałego".
    Reszta to już moja interpretacja :-)
    Jezeli bardzo chcesz to znajde intepretację jakiejś bardziej wiarygodnej
    osoby niż ja :-)

    > która pozwala wyłączyć wyposażenie <1500 zł ??

    O kwocie 1500 pisał autor wątku.

    Dla mnie akurat cytowany przepis jest bardzo prosty i logiczny.
    Nie wyobrazam sobie kontroli, ktora bedzie "czesała" KPiR za cały okres
    działalnosci i żądała wyjasnienia czy na pewno kazdy zakup nie wpisany do
    eweidencji uległ fizycznemu zużyciu.

    Pozdrawiam,
    Karol