  • 1. Data: 2005-01-05 10:31:41
    Temat: zaokraglanie
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    Mamy pytanie jaka to kwota vat 14,2145 ? 14,22 czu 14,21 ?
    chodzi mi o zaokraglanie bo 14,245 to 14,25
    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2005-01-05 14:22:24
    Temat: Re: zaokraglanie
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Tommy" <b...@y...com> wrote in message
    > Witam
    >
    > Mamy pytanie jaka to kwota vat 14,2145 ? 14,22 czu 14,21 ?
    > chodzi mi o zaokraglanie bo 14,245 to 14,25

    14,2145 to mniej niż 14,2150
    a więc 14,21

    T.

  • 3. Data: 2005-01-05 14:29:43
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Mamy pytanie jaka to kwota vat 14,2145   ?  14,22 czu 14,21 ?
    > chodzi mi o zaokraglanie  bo 14,245 to 14,25
    > dzieki za pomoc

    Fajne pytanie to zastosuję szybką odpowiedź:)
    Ale zanim odpowiem to powiem że kwota 14,2145 kojarzy mi się z notowaniami
    walut obcych które ostatnio uważnie śledzę bo wziąłem kredyt w CHF:)
    Tam też podaje się z dokładnością do czterech cyferek po przecinku:)
    Dobrze to powiem że kwota Vat z wynikiem 14,2145 = ( po zaokrągleniu ) =14,21
    Dobrze że nie próbowałeś zaokrąglić takiego przypadku:)
    1361,96 przemnożone przez 19,52% co daje nam 265,854592
    Tu to już byś sam nie wiedział jaki wzór zastosować żeby było ok:)
    pzdr jas
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku

  • 4. Data: 2005-01-05 23:38:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, jas wrote:
    [...]
    >+ Dobrze że nie próbowałeś zaokrąglić takiego przypadku:)
    >+ 1361,96 przemnożone przez 19,52% co daje nam 265,854592
    >+ Tu to już byś sam nie wiedział jaki wzór zastosować żeby było ok:)

    No, to zależy do ile zaokrąglić :)
    Bo że zaokrąglanie zaokrąglanego powoduje błędy (które *statystycznie*
    można korygować pewnym algorytmem którego przezornie nie przypomnę
    - jak ktoś chce to niech strawi CAŁĄ :> dyskusję z googla :))
    tośmy zwalczali... :)
    I że zjawisko *występuje* (tj. pojawia się bardzo mały, ale już
    w skali przedsiębiorstwa 1000++ ludzi mierzalny "odchyleniem
    od oczekiwanej statystyki" dryft wskutek różnych ZUSów i innych
    takich liczonych jako kwoty zaokrąglone od kwot zaokrąglonych)
    - też (...zwalczaliśmy...) :)

    >+ wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    ...wzajem !

    --