  • 1. Data: 2005-01-05 11:15:13
    Temat: Szybkie pytanka - prosze o pomoc
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam Grupowiczow :-)

    Moje pytania:

    Od jakich obrotow wchodze w VAT i kase fiskalna ?? (DG zaczalem prowadzic od
    20 wrzesnie 2004 roku)
    Mam pewne watpliwosci, bo wyczytalem, ze jak przekrocze 20000 zl to wejde w
    kase fiskalna ale czy to dzieli sie na ilosc miesiecy jezeli firme mam od
    wrzenia ??
    VAT z kolei jest od 10000 EUR, ale jaki kurs brac do przeliczenia tego na
    zlotowki ??
    No i to wiem, ze dzieli sie na miesiace :-) Pytanie tylko czy w przypadku
    gdy prowadze od 20 wrzesnia mam przyjac 3 czy 4 miesiace?? Trzeba liczyc
    pelne miesiace czy jeszcze ten jeden dzielic na dni ?? A moze jeszcze na
    godziny.... ;-)

    Prosze Was wszystkich o pomoc.
    Jest to banalne ale jakos nie moge tego nigdzie znalezc....

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2005-01-05 23:48:02
    Temat: Re: Szybkie pytanka - prosze o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, Wojtas wrote:
> [...]
    >+ kase fiskalna ale czy to dzieli sie na ilosc miesiecy jezeli firme mam od

    Do kasy: kwota jest osobno dla "zaczynających" :)
    Zapodałeś dobrą wartość IMHO.
    Czy ty czytałeś rozporządzenie ?
    NIE ???
    To na co czekasz ?? ;)
    www.podatki.pl
    rejestracja za darmo.
    Wylosować właściwy podatek.
    I przeczytać rozporządzenia ! (oraz ustawę :))

    >+ VAT z kolei jest od 10000 EUR, ale jaki kurs brac do przeliczenia tego na
    >+ zlotowki ??

    Ustalony przez ministra.
    Nie żartuję :)
    Było nie dalej jak trzy czy cztery dni temu... sprawdź :) !
    To jedno.
    I TU stosuje się AFAIK "proporcję" !!
    Przez ilość DNI.
    I to ilość *dni prowadzenia sprzedaży*.
    A wałkowane było tyle razy (że definicja jest niejasna :)) iż mógłbyś
    tak zastosować:
    http://www.stare-cmentarze.ag.bocznica.org/

    ..w ten sposób:
    http://tiny.pl/87b
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=dni%20prowadzeni
    a%20sprzeda%C5%BCy&as_oq=kasa%20kas%C4%99%20kasy&as_
    ugroup=*.podatki&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_m
    iny=2000&as_maxd=5&as_maxm=1&as_maxy=2005&lr=&num=10
    0&hl=pl

    ...tudzież przypasowując sobie słowa kluczowe jak ci nie odpowiadają ;)

    >+ No i to wiem, ze dzieli sie na miesiace :-)

    ...skąd wiesz ??
    Że LIMIT DO VAT dzieli się na MIESIĄCE ???
    :O !

    >+ Prosze Was wszystkich o pomoc.
    >+ Jest to banalne ale jakos nie moge tego nigdzie znalezc....

    ...skorzystaj z linków wyżej ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)