  • 11. Data: 2003-07-10 13:22:08
    Temat: Re: zatrudnianie małżonka
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    Napisałem w swoim poście:
    > jak autorka wątku, a ja otwieram DG :-)

    Otwieram. Jeszcze nic nie zawarłem :-) zastanawiam się właśnie jak to
    rozwiązać.
    Chciałbym, aby moja jeszcze_nie_żona mogła mnie reprezentować? Jakąś
    umowę muszę
    chyba z nią zawrzeć? Moja pani pracuje ponadto na etacie - piszę, bo
    może mieć
    związek z ZUS-em :-)

    No i oczywiście gdy moja jeszcze_nie_żona zostanie moją żoną, to co sie
    zmieni?

    Kamil Paszkiewicz

  • 12. Data: 2003-07-11 08:44:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:bejpan$1g8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > rozwiązać.
    > Chciałbym, aby moja jeszcze_nie_żona mogła mnie reprezentować? Jakąś

    nie mousi. Wystarczy pelnomosnictwo.

    > Moja pani pracuje ponadto na etacie - piszę, bo
    > może mieć
    > związek z ZUS-em :-)

    Przeczytal Pan uwaznie co Madzia napisala ?

    TO, co opisane NIE JEST DZIELEM.
    Wiec jesli te umowy "wpadna w rece" owych instytucji to moze byc goraca..
    Nadanie umowie innej nazwy w celu ominiecia prawa...

    > No i oczywiście gdy moja jeszcze_nie_żona zostanie moją żoną, to co sie
    > zmieni?

    Zmieni sie to, ze wydatki zwiazane z zatrudnieniem zony nie sa KUP.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2003-07-11 08:57:15
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Zmieni sie to, ze wydatki zwiazane z zatrudnieniem zony nie sa KUP.

    i to mnie juz od dawna fascynuje:-)
    maja rozdielnosc, nie moga sie razem rozliczac, a zatrudnic tez nie - bo
    koszty z tym zwiazane nie sa kup:-)
    oj te nasze przepisy
    a pozniej marudza ze takie bezrobocie....

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 14. Data: 2003-07-11 10:10:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

> [...]
    > koszty z tym zwiazane nie sa kup:-)
    > oj te nasze przepisy
    > a pozniej marudza ze takie bezrobocie....

    Ta akurta najmnijesz przeszkoda w zatrudnianiu.
    Osoba współpracująca "kosztuje" tyle co ZUS za nia płacony.

    Ale mój klient obliczył że zatrudniając gościa ktory na ręke dostanie
    3000 dołozy do tego interesu drugie tyle to szlag ciężki go trafił.
    Oczywiście nie Minister Finansów ani żadne pan posłe ale ja musiałam
    wysłuchać co on sobie mysli o twórcach polskiego prawa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-07-11 11:15:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Maddy"[...]

> [...]
    > Oczywiście nie Minister Finansów ani żadne pan posłe ale ja musiałam
    > wysłuchać co on sobie mysli o twórcach polskiego prawa.

    No ale zgodz sie, ze troche zaokraglil w gore.
    bo te ok 6 000 "jest kosztem" co zmniejsza podatek o ok 1200,
    czyli faktyczine "ubedzie" ok 4 800....

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-07-11 11:23:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Użytkownik "Maddy"[...]
    >>

    > No ale zgodz sie, ze troche zaokraglil w gore.
    > bo te ok 6 000 "jest kosztem" co zmniejsza podatek o ok 1200,
    > czyli faktyczine "ubedzie" ok 4 800....

    No wiesz, przeciętny Kowalski tak nie liczy.

    Czasem trudno mi wytłumaczyc komus czym sie rózi koszt faktycznie
    poniesiony (np te 4800) od papierowego - ok. 6000.
    Ludzie łatwo licza ile pieniędzy wydali z jednej kieszeni, ale nigdy ile
    z tego tytułu zostało im w drugiej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2003-07-11 11:47:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Maddy" [...]

> [...]
    > poniesiony (np te 4800) od papierowego - ok. 6000.
    > Ludzie łatwo licza ile pieniędzy wydali z jednej kieszeni, ale nigdy ile

    Jest taki przyppadek, ze licza "na odwrot".
    jak maja "wejsc w II prog", to gotowi wydac zupelnie nepotrzebnie 10 000
    by nie zaplacic 3 000 US-owi

    > Maddy

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-07-11 12:43:19
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Ta akurta najmnijesz przeszkoda w zatrudnianiu.
    > Osoba współpracująca "kosztuje" tyle co ZUS za nia płacony.
    ale jesli to ma byc pracownik na umowe o prace?
    zreszta jak tyle co zus?
    bo chyba nie zrozumialam
    jesli sie razem nie rozliczaja, a kase zona np wyplaca mezowi co miesiac -
    to niby gdzie to zmniejszy podstawe do opodatkowania?

  • 19. Data: 2003-07-11 21:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy"[...]
    >+
    >+ > Ale mój klient obliczył że zatrudniając gościa ktory na ręke dostanie
    >+ > 3000 dołozy do tego interesu drugie tyle to szlag ciężki go trafił.
    [...i o roli piorunochronu...]
    >+
    >+ No ale zgodz sie, ze troche zaokraglil w gore.
    >+ bo te ok 6 000 "jest kosztem" co zmniejsza podatek o ok 1200,
    >+ czyli faktyczine "ubedzie" ok 4 800....

    Boguś, jak ktoś zatrudnia pracownika to po to żeby on zarabiał.
    Popatrz na to od tej strony: jakby pracownika nie było, to
    zakład *nie miał by* jakiejś tam kasy. I teraz stawiamy pytanie:
    ile ów pracownik musi wypracować, żeby przy pensji 3000 zł
    przynosił firmie jakikolwiek zysk ??
    To przecież nie jest tak że "firma" (spółka lub właściciel) ma
    "z góry" 6 kzł zysku i wydaje 4,8 lub 6 kzł bo ma taki kaprys,
    tylko *skądś*. Z tego pracownika. Więc *nie było* uprzedniego
    6 kzł od którego byłby podatek, to są *wszystko* "nowe"
    pieniądze które...trzeba w sporej częsci (oprócz zapłaty
    pracownikowi) wydać właśnie na podatki i parapodatki.

    Licząc "od tyłu": doliczyć podatek dochodowy, pomnożyć przez
    "współczynnik chorobliwości" (:>, znaczy: jaki procent czasu
    należy oszacować na zwolnienia lekarskie; w "normalnych"
    warunkach nie jest to licząca się wartość, ale...), doliczyć
    ZUSy (oba: pracownika i "zakładowy", bo przecież dotacji na
    ów "zakładowy" znikąd nie ma :[), pomnożyć przez 12/11
    (znaczy: "współczynnik urlopowości"), pomnożyć przez współ-
    czynnik "zapotrzebowania na obsługę" (nie jest prawdą jakoby
    dało się przyjmować pracowników "produkcyjnych" nie zwiększając
    ani zatrudnienia np. księgowości/opłat w biurze rachunkowym/
    nadgodzin dla księgowych/czy co kto sobie wybierze).
    Ta kwota będzie "na początek" :]

    Doliczenie kosztów stanowiska pracy jest oczywiste (nawet
    jakby obowiązywały przepisy a'la J.K.M. *to* trzeba by
    kupić: albo zakład albo pracownik[1] !).
    Jak ktoś nie próbował liczyć... to nie wie ile wychodzi.
    Klient Maddy jakiś nowy widać :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] jasne, że dzisiejsze przepisy nie pozwalają. Ale nie tak
    dawno (hm.. 200/300 lat ? ;) taki dajmy na to stolarz to
    bywał "wolny zawód": miał *swoje* narzędzia i tyle !
    A dziś... coż, wczoraj komuś na *.prawo komentowałem
    że IMHO tak się [zgodnie z przepisami !] nie da :( (patrz:
    "telepraca").

  • 20. Data: 2003-07-11 22:25:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ TO, co opisane NIE JEST DZIELEM.
    >+ Wiec jesli te umowy "wpadna w rece" owych instytucji to moze byc goraca..
    >+ Nadanie umowie innej nazwy w celu ominiecia prawa...

    A to jest taki występek ? ;)
    Myślałem że zapis z KC ("umowy należy badać ze względu na cel")
    stanowi "tylko" (i *aż*) że "badający" (czytaj: również uprawnione
    urzędy) mają prawo uznania co to jest bez względu na tytuł.
    IMO same sankcje z tytułu niewłaściwego sklasyfikowania
    umowy jako takiej są wystarczająco dolegliwe żeby nie zachęcać
    do eksperymentów :], znaczy: z tą częscią iż "może być gorąco"
    zgadzam się jak najbardziej :)

    pozdrowienia, Gotfryd