  • 1. Data: 2005-08-10 19:32:41
    Temat: zatrudnianie pracownika
    Od: "ziopo" <z...@p...onet.pl>

    Prowadze dzialalnosc gospod. Chce zatrudnic kogos z rodziny na pol etatu.
    Oprocz zgloszenia do ZUS-u i PIP-u musze jeszcz gdzies cos zalatwiac ? ?
    Co z badaniami lekarskimi, czy sa one konieczne, (dodam ze praca jest przy
    obsludze sklepu internetowego ) ??

  • 2. Data: 2005-08-10 21:19:50
    Temat: Re: zatrudnianie pracownika
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "ziopo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co z badaniami lekarskimi, czy sa one konieczne, (dodam ze praca jest przy

    Jesli internetowego, to moze umowa-zlecenie wystarczy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-11 05:46:45
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co z badaniami lekarskimi, czy sa one konieczne, (dodam ze praca jest przy

    Zastanów się tylko czy ze względu na stopień pokrewieństwa ta osoba nie
    będzie musiała opłacać ZUSu jako osoba współpracująca. Jeżeli jesteś z tą
    osobą we wspólnym gospodarstwie domowym to koszt jej pracy NKUP.

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 4. Data: 2005-08-12 17:24:48
    Od: "ziopo" <ziger@!dfd.pl>

    > Zastanów się tylko czy ze względu na stopień pokrewieństwa ta osoba nie
    > będzie musiała opłacać ZUSu jako osoba współpracująca. Jeżeli jesteś z tą
    > osobą we wspólnym gospodarstwie domowym to koszt jej pracy NKUP.

    Chce zatrudnic syna na 1/4 lub 1/2 etatu.
    Jako osoba wspolparcujaca nie oplaci mi sie wtedy caly zus sie oplaca,
    prawda ??

  • 5. Data: 2005-08-12 20:43:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, ziopo wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    > Chce zatrudnic syna na 1/4 lub 1/2 etatu.
    > Jako osoba wspolparcujaca nie oplaci mi sie wtedy caly zus sie oplaca,
    > prawda ??

    Prawda. Poprzednik wskazywał że definicja "osoby wspópracującej"
    jest regulacją szczegółową, więc *jeśli* ktoś podpada pod "osobę
    współpracującą" to zysku z zastrudnienia nie ma żadnego (bo będzie
    NADAL osobą współpracującą) za to najwyżej przybędzie kłopotów
    (bo będzie JEDNOCZEŚNIE pracownikiem).
    Oczywiście o tym czy syn "podpadnie" pod osobę współpracującą
    powyższe nie przesądza !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)