  • 1. Data: 2004-12-01 07:23:57
    Temat: zawieszenie DG i zaległy remanent VAT
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam.
    Zawiesiłem działalność dwa lata temu
    (pisanie programów komputerowych), lecz
    nie zawiadomiłem o sporządzniu remanentu
    na potrzeby VAT, urzędu. Teraz likwiduje
    firmę więc sprawa pewnie wyjdzie na jaw.
    Jakie grożą mi konsekwencje sporządzenia
    remanentu na potrzreby VAT i poinformowania
    o tym fakcie , po tak długim okresie
    (2-lata), czy grozi mi mandat karny
    (w jakiej wielkości),
    przy czym praktycznie wartość podatku
    naliczonego z remanentu jest zerowa
    na dzien dzisiejszy, gdzyż cena nabycia
    składników majątkowych które zostały
    mi na stanie była stosunkowo niewielka.,
    poniżej 1500 zł. Czy jest się w takim
    wypadku czym przejmować. Proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-12-01 08:18:41
    Temat: Re: zawieszenie DG i zaległy remanent VAT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > nie zawiadomiłem o sporządzniu remanentu
    > na potrzeby VAT, urzędu. Teraz likwiduje
    > firmę więc sprawa pewnie wyjdzie na jaw.

    Tzn. jaka sprawa?
    Czyżby zawieszenie obligatoryjnie skutkowało obowiązkiem sporządzenia
    remanentu likwidacyjnego?

  • 3. Data: 2004-12-01 08:45:32
    Od: m...@p...onet.pl

    > Czyżby zawieszenie obligatoryjnie skutkowało obowiązkiem sporządzenia
    > remanentu likwidacyjnego?
    W moim przypadku (teraz to wiem), przed zawieszeniem DG,
    wyrejestrowałem się z podatku VAT, złożyłem VAT-Z, czyli
    zaprzestałem wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem
    VAT, czyli od tego momentu powinienem wszcząć procedurę,
    sporządzenia remanentu tylko na potrzeby VAT, (nie dochodowedo),
    i poinformować o tym US, czego mi łaskawie w US nikt nie
    powiedział chociaż pytałem się (może nie wprost, nie pamiętam).
    Druga możliwość jest taka nie składać V-Z tylko VAT-7 zerowe,
    ale tak można tylko przez 10 miesięcy, po ich upływie procedura
    taka sama jak w przypadku złożenia VAT-Z.
    Co ciekawe do tego momentu nie dostałem żadnego wezwania i nie
    poniosłem konsekwencji.