  • 1. Data: 2010-10-25 16:00:51
    Temat: zawieszenie dzialalnosci - formalnosci
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    Witam!
    Chcialbym zapytac o formalnosci zwiazane z zawieszeniem dzialalnosci,
    oczywiscie nie chodzi mi o pisemko do UM a o sprawy zwiazane z ksiegowoscia.

    Zalozenie takie ze zawieszenie wchodzi z dniem 1 listopada, co wtedy z
    ksiega czy rozliczam 11 i 12 czy odrazu robie rozliczenie roczne ?

    I drugie pytanie zwiazane z vatem, czynnosci wykonywane (prawa
    majatkowe) beda podlegac pod vat rozumiem ze w dalszym ciagu skladam
    comiesieczne deklaracje i prowdze rejestr vat ?

    I trzecie pytanie, udzielenie licencji na korzystanie w wlasnego utworu
    nie podpada przypadkiem przy vat pod stawke 7%

    Z zalacznika (stawka 7%) do ustawy o vat:
    Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów
    za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    artystycznego wykonania
    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /

  • 2. Data: 2010-10-28 08:38:00
    Temat: Re: zawieszenie dzialalnosci - formalnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010, Kotlet wrote:

> [...]
    >
    > Zalozenie takie ze zawieszenie wchodzi z dniem 1 listopada, co wtedy z ksiega
    > czy rozliczam 11 i 12 czy odrazu robie rozliczenie roczne ?

    A skąd wiesz, że 27 grudnia nie odwiesisz?
    Twój *zamiar* (na dziś) nie musi pokrywać się ze stanem faktycznym
    na 29 grudnia, zaś AFAIR przepis nic nie stanowi o "zamiarze braku
    uzyskiwania przychodów" - czyli rozliczenia powinny być robione tak,
    jakby DG była prowadzona do końca roku.
    Rok się kończy i wtedy robimy rozliczenie roczne. Wyjątek jest
    AFAIR przewidziany tylko dla osób które opuszczają granice RP bez
    zamiaru powrotu.

    > I drugie pytanie zwiazane z vatem, czynnosci wykonywane (prawa majatkowe)
    > beda podlegac pod vat rozumiem ze w dalszym ciagu skladam comiesieczne
    > deklaracje i prowdze rejestr vat ?

    Ano tak.

    > I trzecie pytanie, udzielenie licencji na korzystanie w wlasnego utworu nie
    > podpada przypadkiem przy vat pod stawke 7%

    Zawsze tak mi wychodzi, ale w praktyce nie sprawdzałem.

    pzdr, Gotfryd