  • 1. Data: 2002-05-14 19:38:17
    Temat: zawieszenie dzialnosci
    Od: "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl>

    Witam ;-)

    Prowadze dzialalnosc gosp. na zasadach ogolnych (KPiR, Vat). Na razie jestem
    zatrudniona na caly etat, wiec place jedynie zdrowotne, ale
    najprawdopodobniej
    przestane byc zatrudniona, a ze nie stac mnie na placenie pelnego ZUSu,
    chcialabym
    zawiescic dzialalnosc.
    Z tego, co wiem, trzeba to zglosic w ZUSie na odpowiednich druczkach. A co z
    US?
    PIT-5 za ten rok nie skladalam, mam troche vatu do odzyskania, zglaszac
    wniosek
    o wyplate tego Vatu?
    Jak rozumiem podczas zawieszonej dzialalnosci nei ma kosztow, nie ma
    przychodow,
    a co sie dzieje z wyposazeniem i srodkami trwalymi takiej firmy? (mam w EST
    komputer i samochod)

    Pozdrawiam, proszac o pomoc

    Blanka

  • 2. Data: 2002-05-14 21:55:13
    Temat: Re: zawieszenie dzialnosci
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Blanka Zych <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abroo2$43e$...@n...onet.pl...
> [...]
    > zawiescic dzialalnosc.
    > Z tego, co wiem, trzeba to zglosic w ZUSie na odpowiednich druczkach. A co

    Do US też trzeba zgłosić, chyba nie ma jeszcze na to odpowiednich druczków.

    > PIT-5 za ten rok nie skladalam, mam troche vatu do odzyskania, zglaszac
    > wniosek
    > o wyplate tego Vatu?

    Róznie bywało z tym VAT-em. Często jest kontrola jeżeli jest wniosek o zwrot
    (przynajmniej tak jest w Krakowie).
    Jak się nie boisz, to zgłoś.

> [...]
    > przychodow,
    > a co sie dzieje z wyposazeniem i srodkami trwalymi takiej firmy? (mam w

    Nic, zostają, dopóki nie zlikwidujesz działalności. Wtedy trzeba od nich
    zapłacić podatek dochodowy i ew. VAT.
    Oczywiście nie zbierasz żadnych rachunków na paliwo.
    WS

  • 3. Data: 2002-05-15 11:20:39
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

> [...]
    > zawiescic dzialalnosc.
    > Z tego, co wiem, trzeba to zglosic w ZUSie na odpowiednich druczkach. A co

    Trzeba wyrejestrować działalność w ZUS.
    Do US zgasza się ten fakt pismem informującym o zawieszeniu działalności.
    Ponadto należ nadal składać deklaracje VAT-7 wykazując zera, bo podmiot nie
    został wyrejestrowany z VAT i m ten obowiązek.

    > Róznie bywało z tym VAT-em. Często jest kontrola
    > jeżeli jest wniosek o zwrot (przynajmniej tak jest w
    > Krakowie).
    Żeby otrzymać zwrot, trzeba mieć sprzedaż w innych stawkach niż 22%.
    Zawieszenie w VAT nie może być dłuższe niż 10 miesięcy.

    Mariusz Cieśla

    www.fiskal.pl

    tel./fax 32 227-60-

  • 4. Data: 2002-05-15 20:27:22
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik fiskal <m...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abtfos$96u$...@p...warman.nask.pl...

> [...]
    nie
    > został wyrejestrowany z VAT i m ten obowiązek.

    *A jak jest z kontrolami przy zwrocie VAT? Dalej są stosowane?

    WS

  • 5. Data: 2002-05-15 21:16:53
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@f...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jestem
    >
    > Do US zgasza się ten fakt pismem informującym o zawieszeniu
    > działalności.

    Nie tylko, zawieszenie z Vatem: VAT-Z i powód zaprzestania wykonywania
    czynności: INNE.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 6. Data: 2002-05-15 22:00:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nic, zostają, dopóki nie zlikwidujesz działalności. Wtedy trzeba od nich

    Sprzeciw do podatku dochodowego od ŚT ! (wyłączony w ustawie).
    W zamian za utrudnienie we wliczaniu ŚT w KUP (nie dość, że
    z opóźnieniem - to ryzykujesz że nie cały uda się zamortyzować)
    właśnie nie płacisz PD od ŚT po "zamknięciu" - *o ile go nie
    sprzedasz*.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-05-16 10:06:10
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205152357520.27800-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    > z opóźnieniem - to ryzykujesz że nie cały uda się zamortyzować)
    > właśnie nie płacisz PD od ŚT po "zamknięciu" - *o ile go nie

    A no dokładnie tak. Napisałem dochodowy bo było "z wyposażeniem i środkami
    trwałymi"-odnośnie wyposażenia, towarów itp.
    Chyba, że sprzeda po likwidacji ST to wtedy zapłaci. I jak mówisz może się
    nie udać zamortyzować.
    Razem stanowimy dobrego doradcę :))

    WS

  • 8. Data: 2002-05-16 12:19:24
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

    > *A jak jest z kontrolami przy zwrocie VAT? Dalej są stosowane?

    Kontrolę Urząd Przerowadza obligatoryjnie przy zwrocie powyżej 50.000 zł
    (przynajmniej tak jest u mnie w Tychach).

    Mariusz Cieśla

    www.fiskal.pl

  • 9. Data: 2002-05-17 20:29:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ Razem stanowimy dobrego doradcę :))

    Jakby co zawsze można jeszcze od Maddy oberwać, a na deser
    Orka wyprostuje ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (przygotowany na obrywanie, jakby co)