  • 1. Data: 2005-02-16 19:00:27
    Temat: internet faktura Irlandia
    Od: "Bea" <b...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Jezeli place za reklame internetowa firmie z Irlandii to oni powinni
    wystawic mi fakture ze swoim vatem,
    czy wystawiaja ze stawka zero z adnotacja ze ja mam rozliczyc ten vat w
    Polsce?

    Nie mam europejskiego NIP.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 2. Data: 2005-02-16 19:56:25
    Temat: Re: internet faktura Irlandia
    Od: "ramsey" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bea" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawic mi fakture ze swoim vatem,
    > czy wystawiaja ze stawka zero z adnotacja ze ja mam rozliczyc ten vat w

    dolaczam sie do prosby. Dostaje faktury od google i nie wiem jak to z nimi
    do konca jest...

  • 3. Data: 2005-02-18 17:21:29
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

> [...]
    > wystawic mi fakture ze swoim vatem,
    > czy wystawiaja ze stawka zero z adnotacja ze ja mam rozliczyc ten vat w

    miejscem swiadczenia usług elektronicznych - a do nich zalicza się ta
    usługa- jest kraj, w którym nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce
    ... itd (art. 27 ust.3)
    firma z Irlandii wystawia fakturę bez vat, a twoim obowiązkiem jest
    rozliczenie tego podatku w RP
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-02-21 17:49:23
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    Dzieki bardzo.

    Tak wlasnie myslalam, ale nie bylam pewna czy to "uslugi elektroniczne" :)

    Pozdrawiam!
    Bea

  • 5. Data: 2005-02-28 17:36:54
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    my way wrote:

> [...]
    > ... itd (art. 27 ust.3)
    > firma z Irlandii wystawia fakturę bez vat, a twoim obowiązkiem jest

    Także wtedy, gdy nie mam NIP UE? Google wystawia faktury (rachunki? jest
    tam ich NIP UE, mojego nie ma żadnego) z irlandzkim Vatem. Właśnie się
    zastanawiam jak to zaksięgować.. Może ktoś pomoże konkretniej? Godfryd?
    Maddy? :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji

  • 6. Data: 2005-03-02 14:48:11
    Od: "Bea" <b...@N...gazeta.pl>

    Daniel Wieszczycki <d...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > tam ich NIP UE, mojego nie ma żadnego) z irlandzkim Vatem. Właśnie się
    > zastanawiam jak to zaksięgować.. Może ktoś pomoże konkretniej? Godfryd?

    Takie to chyba musisz zaksięgowac do książki w calosci - do rejestrow VAT nie
    pojdzie.

    Mi google wystawiaja faktury ze stawka 0% z adnotacja "Ze VAT płaci
    nabywca.....itd" - bo ten co zamawial te reklamy podal im NIP - mimo ze nie
    europejski :(.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 7. Data: 2005-03-03 06:37:56
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "Bea" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mi google wystawiaja faktury ze stawka 0% z adnotacja "Ze VAT płaci
    > nabywca.....itd" - bo ten co zamawial te reklamy podal im NIP - mimo ze
    nie
    > europejski :(.

    nabywca nie płaci vat u siebie nie dlatego, że podał tobie swój numer nip,
    ale dlatego że to ty podałaś mu swój. gdybyś nie podała mu swojego nip,
    uznałby - tak jak w przypadku Daniela - że nie jesteś podatnikiem vat i
    doliczyłby go do wystawianej tobie faktury.

    > Pozdrawiam!
    >
    > Bea
    pozdrawiam również

  • 8. Data: 2005-03-06 13:18:59
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Dnia Thu, 3 Mar 2005 07:37:56 +0100, my way napisał(a):

> [...]
    > uznałby - tak jak w przypadku Daniela - że nie jesteś podatnikiem vat i
    > doliczyłby go do wystawianej tobie faktury.

    Ja bym im chętnie podał NIP, ale chcieli tylko europejski albo żaden...
    Chyba po prostu wrzucę brutto w koszty. Ale jeszcze wcześniej przedzwonię
    do moich USmiechniętych. :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl