  • 1. Data: 2003-11-05 06:39:32
    Temat: zlecenie na - własnie na co
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    Jak podpisać umowę zlecenie z osobą sprzedającą w sklepie - a dokładnie
    doradzającą klientowi, prezentującą towary klientom (obsługą kasy fiskalnej
    i przyjmowaniem pieniędzy zajmuje się ktoś inny).
    Co wpisać w przedmiocie umowy, aby to nadal była umowa zlecenie.
    Macie jakiś pomysł??

    pzdr.
    Magdalena

  • 2. Data: 2003-11-06 05:56:03
    Temat: Re: zlecenie na - własnie na co
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 5 listopada 2003 o godzinie (07:39:32) napisano:
    M> Jak podpisać umowę zlecenie z osob? sprzedaj?c? w sklepie - a dokładnie
    M> doradzaj?c? klientowi, prezentuj?c? towary klientom (obsług? kasy fiskalnej
    M> i przyjmowaniem pieniędzy zajmuje się kto? inny).

    A w czym widzisz problem albo roznice w stosunku do innych umow
    zlecenia? Czy sa spelnione jakies warunki, ktore powodowaly by, ze
    moze to zostac uznane za umowe o prace?

    M> Co wpisać w przedmiocie umowy, aby to nadal była umowa zlecenie.

    Najlepiej to, co bedzie w rzeczywistosci wykonywala osoba zatrudniona*
    na umowe zlecenie, szczegolnie ze z Twojego opisu wynika, iz taka
    forma zatrudnienia* moze byc uzyta bez problemu.

    *to prowokacja wobec Gotfryda i zwolennikow IMO blednej teorii, ze
    umowa zlecenia nie jest formą zatrudnienia :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@o...pl

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-11-06 12:50:43
    Temat: Re: Re: zlecenie na - własnie na co
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+ zlecenia? Czy sa spelnione jakies warunki, ktore powodowaly by, ze
    >+ moze to zostac uznane za umowe o prace?

    Sądząc z akcentu ("kto inny będzie brał pieniądze") podejrzewałbym
    obawy o uznanie za agencję (też zlecenie :)), ze sławetnym
    "przedsiębiorca"...

    [...]
    >+ [...] osoba zatrudniona* na umowe zlecenie,
    [...]
    >+ *to prowokacja wobec Gotfryda i zwolennikow IMO blednej teorii, ze
    >+ umowa zlecenia nie jest formą zatrudnienia :)

    Przyjęto :)
    Wtedy mysiałbyś uznać za prawidłowy zwrot "zatrudnić firmę".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-06 20:11:05
    Temat: Re[3]: zlecenie na - własnie na co
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 6 listopada 2003 o godzinie (13:50:43) napisano:
    GSn> [...]
    GSn> [...]

    GSn> Przyjęto :)
    GSn> Wtedy mysiałbyś uznać za prawidłowy zwrot "zatrudnić firmę".

    1. Raczej byloby "zatrudnic przedsiebiorce" :). Nie mam nic przeciwko,
    zblizyloby to jezyk prawny do potocznego.
    2. Nie musialbym uznac tego za prawidlowe, poniewaz nie twierdze, ze
    kazda umowa zlecenia jest zatrudnieniem, tylko ze mozna zatrudnic
    kogos na umowe zlecenia (w domysle osobe fizyczna, moge dodawac dla
    scislosci) ;).

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---