  • 11. Data: 2006-08-08 21:03:30
    Temat: Re: złożenie vat-r po wystawieniu pierwszej faktury... :/ [PILNE]
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 22:28:06 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Ale przecież nie wiedzieli że wcześniej wystawiłeś f-rę.
    > Mylę się?

    Na VAT-7 wykazuje się takie faktury, więc mają czarno na białym
    że wystawiłem co najmniej jedną.

    > :)

    Szkoda mi już zabawy z nimi. Żadnego uszczuplenia nie było, może nioe dojdą
    a jak dojdą to trudno.

  • 12. Data: 2006-08-09 14:26:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 19:36:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Przyznam bez bicia że przeoczyłem ów szczegół, podkreślony przez
    > Samotnika. O ile pamiętam z przeszłych dyskusji układ jest taki:
    > - ponieważ wystawiono f-rę VAT należy wpłacić do US, nie ma zmiłuj się
    > - ale ponieważ wystawiono ją "nielegalnie" nie przysługuje odliczenie
    > VATu temu kto ją przyjął

    Sprawę trzeba rozpatrywać z punktu widzenia artykułów 96 i 113.
    Jest tam trochę zamotane - w normalnym trybie rejestruje się
    przed dniem dokonania pierwszej sprzedaży, ale przy rezygnacji ze
    zwolnienia(113)
    można zrezygnować z tego zwolnienia dopiero od następnego miesiąca.
    Kwestia czy chodzi o tylko sytuację w której jest już zarejestrowany jako
    podatnik VAT zwolniony, czy o każdą rezygnację ze zwolnienia.

    Zakładając więc że złożyłem "nielegalnego" VAT-R, a naczelnik przysłał
    potweirdzenie rejestracji, to znaczy że jestem zarejestrowany?
    Czy też mogą mi cofnąć tą rejestrację jako wynik wprowadzenia organu w
    błąd?

    Trzecia to taka że zaraz potem przekroczyłem próg 10000 Euro więc
    i tak z automatu bym wpadł w VAT. Tylo że jeśli ten mój VAT-R był
    nieważny to nie mogę teraz nic odliczać, a jesli odliczę to będę musiał
    zwracać?

    Powalone :)

    Ktoś może coś wie/powie na ten temat?

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-08-09 14:56:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Znalazłem niedawny wątek:

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/cca8509db97080bb/669993f1ae6fe4
    4a?lnk=st&q=&rnum=72#669993f1ae6fe44a

    Pytanie podobne, odpowiedź inna( najpierw moja, potem potweirdzone przez
    Gotfryda ),
    widać problem ogółu ..

  • 14. Data: 2006-08-09 22:03:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Aug 2006, t wrote:

    > Znalazłem niedawny wątek:
    >
    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/cca8509db97080bb/669993f1ae6fe4
    4a?lnk=st&q=&rnum=72#669993f1ae6fe44a

    > Pytanie podobne,

    Zasadniczo inne - dotyczy zakupu.
    A w aktualnym przypadku mowa jest o sprzedaży!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-08-10 07:45:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-08-2006 o 00:03:55 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    browse_thread/thread/cca8509db97080bb/669993f1ae6fe4
    4a?lnk=st&q=&rnum=72#669993f1ae6fe44a

    > Zasadniczo inne - dotyczy zakupu.
    > A w aktualnym przypadku mowa jest o sprzedaży!

    No to jak zinterpretowałbyś moją sytuację.
    Złożyłem VAT-R w środku miesiąca, zrezygnowałem ze zwolnienia od dnia
    następnego
    a miałem prawo zrobic to dopiero od następnego miesiąca .
    Czy:
    a) moja rejestracja jest ważna ale mogłem sprzedawać dopiero od nast.
    miesiąca?
    b) moja rejestracja jest nieważna bo skoro wybrałem rezygnację od miesiąca
    to powinienem złożyć VAT-R w miesiącu X-1? Dodam że US się nie przyczepił
    i zarejestrował bo istnieje możliwość zrezygnowania ze zwolnienia od razu,
    jeśli podatnik dopiero rozpoczyna sprzedaż w danym roku. Natomiast ja
    wcześniej
    w roku miałem umowy o dzieło niepodpadające pod Art. 15, czyli prowadziłem
    działalność/sprzedaż w świetle ustawy o VAT.

    No i jaki mam teraz status - VAT-5 dostałem kilka dni po rejestracji, w
    miesiącu X,
    natomiast VAT-R wypełniłem nieprawidłowo. Czy w takim układzie VAT-5 jest
    "prawomocny"
    czy nie bardzo skoro złożyłem fałszywe oświadczenie?

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-08-10 09:06:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Aug 2006, t wrote:

    > Złożyłem VAT-R w środku miesiąca, zrezygnowałem ze zwolnienia od dnia
    > następnego
    > a miałem prawo zrobic to dopiero od następnego miesiąca .

    Nie masz łatwiejszych pytań? ;)

> [...]
    > w roku miałem umowy o dzieło niepodpadające pod Art. 15, czyli prowadziłem
    > działalność/sprzedaż w świetle ustawy o VAT.

    No i wedle "papierów" wygląda że to przesądza sprawę.
    Po prawdzie nie wiem jaki pogląd wyrażają USy :>, ale IMO dla VAT takie
    "dzieło" będące prowadzeniem DG nie różni się niczym od "właściwej"
    DG.
    Czyli tak jak piszesz.
    Na mój rozum - rejestracja i rezygnacja ze zwolnienia "od następnego
    miesiąca" jest ważna. Już się tłumaczę:

> [...]
    > "prawomocny"
    > czy nie bardzo skoro złożyłem fałszywe oświadczenie?

    Błąd w oświadczeniu IMVHO nie działa na okres którego ten błąd nie
    dotyczy.
    Dlaczego?
    Bo zapis art.113.4 stanowi o warunku pt. "powiadomienie naczelnika".
    Stawia co prawda warunek "w przypadku o którym mowa w ust.9" - i teraz
    jest pytanie: czy w treści VAT-R jest zapis oznaczajacy że składana
    deklaracja NIE dotyczy ust.1?
    IMO nie - opis "kratki" zawiera "ust 1 LUB ust 9".
    Prawda li to?
    :)
    Po prawdzie do treści druku z mofnet.gov.pl zajrzałem, ale jako że
    zapomniałem stereo wyłączyć i AdobeReader wykrzaczył się z wyświetlaniem
    nie mogę już zapodać linka i cytatu :]
    Rebootnę kompa i pójdę sobie, o :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd