    From: "Miguelek " <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: zmiana adresu działalności z komplikacjami
    Date: Tue, 31 Oct 2006 19:40:45 +0000 (UTC)

    Witam
    prosze o poradę bo nie wiem co mam zrobić gdy prowadzę działalność gosp. KPiR
    liniowy podatek w lokalu A należącym do mnie i w którym mieszkam. Od nowego
    roku będę mieszkał już z żoną w lokalu B, który jest własnością żony. Mój
    adres zameldowania to adres A. Chcę przenieść całą działalność do lokalu B
    (firma jest jednoosobowa) a lokal A wynajmować. Problemy mam takie:
    1. Lokale A i B są w różnych urzędach skarbowych choć w jednym mieście.
    2. Nie będę miał prawa własności do lokalu B ani meldunku w dowodzie więc w
    skarbowym prawdopodobnie (tak przypuszczam) nie przerejestruje firmy na nowy
    adres.
    3. będę zgłaszał wynajem lokalu (boję się kontroli ze skarbowego) to czy będę
    mógł płacić za ten wynajem ryczałt czy też bedzie to dochód firmy.

    Widzę takie warianty i proszę o poradę, który z nich jest najlepszy (lub może
    istnieje inne rozwiązanie)
    A. nic nie robię, tylko zgłaszam wynajem lokalu A (tylko jakie wtedy podatki
    zapłacę ryczałt czy liniowy)
    B. nic nie robię, tylko wskazuje miejsce przechowywania dokumentacji firmy na
    lokal B (ale tu nie wiem któremu urzędowi skarbowemu)
    C. rejestruje lokal B jako pozostałe miejsca wykonywania dzialalności a lokal
    A zgałszam, że wynajmuje.

    W wariancie B i C nie wiem w jakim urzędzie skarbowym to zrobić.

    może są inne Państwa propozycje.
    Proszę o poradę bo nie wiem jak z tego wybrnąć aby za kilka lat w razie
    kontroli nie płacić jakiś kar

    pozdrawiam
    Miguelek