  • Data: 2003-01-02 09:12:42
    Temat: zmiana wspolnika w s.c.
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Mam takie pytanko - może ktoś już to przerabiał wystąpienie wspólnika ze
    S.C. i wprowadzenie na jego miejsce nowego wspolnika (córki)?

    Wiem, ze przy wystąpieniu ze społki wyplaca sie w gotówce wspólnikowi jego
    wkład + częsc majatku spolki odpowiadajacej jego procentowemu udzialowi. Ale
    jak to teraz opodatkowac? Wyplata wkładu+wartosci aportow jest zwolnione od
    PDOF (art.21.1.50) ale co z wyplacona kwota za pozostala czesc majatku?
    (progi podatkowe + PIT5??)????

    No i w takim razie jak rozwiazac sprawe dot.wejscia nowego wspolnika? Czy
    musi wplacic gotowka taka sama kwote jaką otrzymal wychodzacy wspolnik? A
    czy jest mozliwosc przekazania w formie darowizny córce w.w. kwoty by miala
    kwote na pokrycie tego wkladu? Napomkne iz chodzi o ok.40.000 pln.

    Prosze o pomoc!
    Lukasz