  • 1. Data: 2005-02-18 15:18:33
    Temat: zus - zawieszenie
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Nie wiem czy jeszcze aktualy temat dyskusji ....

    od 8 lat prowadze działalnośc gospodarcza z roczna przerwa;
    tydzień temu miałam kontrole z ZUSu i dzisiaj dostałam protokól.Wynika
    z niego, że wszytkie papiery i ogólnie wszystko jest robione prawidłowo
    i nie ma do czego zus sie przyczepic.
    Nikt tez sie nie przyczepił do tej rocznej przerwy w działalnośći (firma
    byla zawieszona w US, w urzedzie miejskim nie byla wyrejestrowana).

    Moze problemy co niektórych wynikaja z tego, że zawieszając działalność
    nie wyrejestrowuja na ten czas płatnika i ubezpieczonego z ZUS ....

  • 2. Data: 2005-02-18 19:03:51
    Temat: Re: zus - zawieszenie
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Bogna wrote:
    > Moze problemy co niektórych wynikaja z tego, że zawieszając
    > działalność nie wyrejestrowuja na ten czas płatnika i ubezpieczonego
    > z ZUS ....

    Raczej nie.
    Proponuje poczytac orzecznictwo (zarowno to na korzysc jak i na niekorzysc
    ubezpieczonego).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-19 09:44:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie.
    > Proponuje poczytac orzecznictwo (zarowno to na korzysc jak i na niekorzysc
    > ubezpieczonego).

    Z drugiej strony większość orzeczeń na niekorzyśc ubezpieczonego to sytuacje
    gdzie ubezpieczony "poszedł na urlop" z ZUS i ciężko powiedzieć że
    rzeczywiście nie prowadził działalności.

  • 4. Data: 2005-02-19 15:57:19
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    Re : Czy może jest gdzieś na stronach WWW ? Jakoś nie mogę się dokopać :-( .
    Jeśli możesz - wskaż link.

    > Z drugiej strony większość orzeczeń na niekorzyśc ubezpieczonego to
    sytuacje
    > gdzie ubezpieczony "poszedł na urlop" z ZUS i ciężko powiedzieć że
    > rzeczywiście nie prowadził działalności.

    Re : Tutaj nie do końca rozumiem. Czy ubezpieczony ma udowodnić, że nie
    prowadził działalności, czy też ZUS ma mu udowodnić, że prowadził ?

    AR

  • 5. Data: 2005-02-19 18:14:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > sytuacje
    >
    > Re : Tutaj nie do końca rozumiem. Czy ubezpieczony ma udowodnić, że nie
    > prowadził działalności, czy też ZUS ma mu udowodnić, że prowadził ?

    Nie wiesz jak jesz przed organami podatkowymi (quasi również)?
    Ty musisz udowadniać, że nie jesteś wielbłądem....
    ZUS wydaje decyzję a Ty musisz sądowi udowodnić że nie ma ona pokrycia w
    faktach.

  • 6. Data: 2005-02-19 21:37:41
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > ZUS wydaje decyzję

    Re : W oparciu o ....? A jakaś procedura to tam istnieje ?

    A co z tym orzecznictwem ? Szukam tego intensywnie (w internecie), ale jak
    dotychczas bez powodzenia :-(((

  • 7. Data: 2005-02-19 21:47:54
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cv8bjt$740$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Re : W oparciu o ....?

    Napiszą w decyzji.

    > A jakaś procedura to tam istnieje ?

    Tak.
    Procedura jest taka że wpływy mają być możliwie największe. :-))

  • 8. Data: 2005-02-19 21:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2005, Bogna wrote:

    > + Nie wiem czy jeszcze aktualy temat dyskusji ....

    ...niezależnie od tego googlowi się przyda :)
    "dziękujemy w imieniu googla" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)