  • 1. Data: 2005-02-18 13:56:19
    Temat: przychód
    Od: Bogna <b...@U...neo.USUN.pl>

    Witam,

    czy ktoś może mi powiedziec jak mają sie do siebie ponizsze przepisy:

    1. rozdział 2 § 22. 1. rozporzadzenia MF w sprawie prowadzenia pkpir

    "Podatnik, opłacający na podstawie odrębnych przepisów podatek od
    towarów i usług:

    1) może w ciągu roku podatkowego ewidencjonować przychody w dacie
    wystawienia faktury, a jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie
    określonym w odrębnych przepisach, w dniu, w którym faktura powinna być
    wystawiona, z zastrzeżeniem pkt 2;"

    2. Art. 14 ust. 1f ustawy o pdof
    "Jeżeli podatnik:
    1) jest podatnikiem podatku od towarów i usług nie korzystającym ze
    zwolnienia od tego podatku oraz
    2) prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, oraz
    3) ewidencjonuje przychody w dacie wystawienia faktury, zgodnie z
    odrębnymi przepisami
    - za datę powstania przychodu uważa się dzień wystawienia faktury, a
    jeżeli faktura nie została wystawiona w terminie określonym w odrębnych
    przepisach, za datę powstania przychodu uważa się dzień, w którym
    faktura powinna być wystawiona; w przypadku gdy wydanie rzeczy, zbycie
    praw majątkowych, dostarczenie wszelkiej postaci energii, wykonanie
    usługi lub otrzymanie zapłaty za wykonanie świadczenia nastąpiło w
    grudniu danego roku podatkowego, a faktury dotyczące tych zdarzeń,
    zgodnie z odrębnymi przepisami, zostaną wystawione w roku następnym, za
    datę powstania przychodu uważa się ostatni dzień roku podatkowego, w
    którym miały miejsce te zdarzenia."

    i art. art. 14 ust.3 pkt. 1
    "Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów
    i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a
    także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz zwróconych pożyczek, z
    wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek, ""

    w takim razie czy zgodnie z rozporzadzeniem o pkpir moge otrzymane
    przedpłaty i zaliczki uznawac za przychód w dacie wystawienia faktury
    vat (skoro dla potrzeb podatku vat musze je wystawic jak taka zaliczke
    /przedplate otrzymam)

    czy tez

    nie moge tego zrobic ze względu na art. 14 ust. 3 pkt. 1 ustawy o pdof?

    Pzdrawiam

    Bogna

  • 2. Data: 2005-02-19 17:31:25
    Temat: Re: przychód
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Przychód powstaje w dacie wystawienia faktury.
    ME

  • 3. Data: 2005-02-19 21:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Małgorzata i Eugeniusz wrote:

    >+ Przychód powstaje w dacie wystawienia faktury.

    Wrr.... dasz głowę że to jest odpowiedź na pytanie ??
    Bo IMHO to NIE jest odpowiedź:
    1. na pewno nie "powstaje". W najlepszym razie "podatnik może"
    (ale wcale nie MUSI)
    2. wzbudza wątpliwości możliwość naruszenia (za pomocą rozporządzenia)
    przepisu szczegółowego ustawy

    ...no i:
    3. Aplikuję extra sygnaturkę :) (ostatnio wbrew zapowiedzi "poszła"
    zwyczajna za co przepraszam !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?