  • 1. Data: 2005-02-18 13:08:38
    Temat: Polska Piękny kraj(ale życie ciężkie)
    Od: "Piotrek Raj" <p...@g...pl>

    Mam pytanko w grudniu 2004 roku dostałem z bezrobocia środki na rozpoczecie
    działalności gosp. w formie pożyczki umażanej po roku działalności jezeli
    spelnie wsyzstkie wymogi(było ich dość troche) jeżeli ich nie spełnie musze
    zwrócić pożyczke, Pożyczka była przyznawana z Europejskiego Funkduszu
    Społecznego(więc chyba z Unii) pieniądze musiałem wydać na z góry określone
    rzeczy i rozliczyć się z niech przed urzędem. Dzisiaj dowiedziałem się że od
    całej kwoty musze zapłacić podatek dochodowy. Czy jest to zgodne z prawem.
    PROSZĘ o POMOC!!!

  • 2. Data: 2005-02-18 13:44:34
    Temat: Re: Polska Piękny kraj(ale życie ciężkie)
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No ale jak to??
    To jest pozyczka jak sam powiedziales. Czyli ewentualnie jak juz, podatek
    placisz jak ci przysla decyzje o umorzenie(wg. mnie). A z tego co wiem to US
    podchodzi do tego bardzo roznie.

  • 3. Data: 2005-02-18 13:54:49
    Od: "Piotrek Raj" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sprawa wygląda tak w umowie jest napisane ze jest to "przyznanie bezrobotnemu
    jednorazowo środków na podjęcie dziłalności" Żeby dostac pieniądze musiałem
    dokonać zabepieczenia tej kwoty (ja akurat mam blokade tej kwoty na koncie)
    jeżeli będe prowadził dzialalnośc minimum 12 miesięcy i wydam pieniądze wydług
    harmonogramu, do tego musze im przedstawiać zaświadzenia z ZUS że opłacam
    wsyztskie składki. To bezrobocie oblokuje mi te pieniądze na koncie. Więc
    według mnie jest to puki co pożyczka która będzie umożona w 2006 jeżeli
    spełnie wymagania. Więc dziwi mnie to dlaczego oni kazują mi się rozliczyć z
    tej kwoty w Urzędzie Skarbowym!!!!

  • 4. Data: 2005-02-18 14:28:10
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Powiem Ci ze moj znajomy dostal ta sama dotacje z EFS. W US powiedzieli ze
    nie wiedza, w UP powiedzieli ze oni PITa roczego nie wystawiaja wiec nie
    dajesz do opodatkowania. W sumie to sama idea tego jest taka ze trudno aby
    ktos dotal kase na dzialanosc a potem go odrazu w leb podatkiem.
    Ja podatku nie place, jak zaczna sprawdzac to powiem ze to pozyczka i
    ewentualnie sie zastanowie w 2006r., a poza tym przypuszczam ze zrobi sie z
    tego jakas glosna sprawa w sumie musieliby opodatkowac wszystkich ktorzy
    dostali te dotacje. A jesli to zrobia to moze zrobi sie glosno i MF wymysli
    jakies pismo do US i IS aby zwolnic tego rodzaju dotacje.

  • 5. Data: 2005-02-18 16:09:48
    Od: "morghul" <t...@t...pl>

    Zaciekawes mnie tą dotacją, możesz napisać coś wiecej na ten temat albo
    wiesz gdzie w necie pisze o tym temacie?
    Jaka jest kwota takie dotacji?
    DawidT

  • 6. Data: 2005-02-18 17:11:33
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Dzisiaj dowiedziałem się że od
    > całej kwoty musze zapłacić podatek dochodowy. Czy jest to zgodne z
    prawem.
    Ja podszedłbym do sprawy następująco: na razie masz pożyczkę, dopiero po
    spełnieniu warunków umorzenia (czyli za rok) powinieneś otrzymać decyzję o
    umorzeniu, czyli moment wydania/otrzymania decyzji będzie stanowić moment
    przychodu. Wtedy zależy jak Ci będzie: zapłacisz podatek lub zmniejszysz
    stratę. Wszelkie dotacje, subwencje, wypłaty z polis są przychodami z
    działalności. Osobiście wolałbym zapłacić podatek niż zwracać pożyczkę.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2005-02-18 18:10:47
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    11 tys pln zadzwon do UP

  • 8. Data: 2005-02-18 18:12:18
    Od: Piotr <p...@N...gazeta.pl>

    jarmulowicz krzysztof wrote:

> [...]
    > dostali te dotacje. A jesli to zrobia to moze zrobi sie glosno i MF
    > wymysli jakies pismo do US i IS aby zwolnic tego rodzaju dotacje.

    W mojej okolicy bardzo wiele osób skorzystało z dotacji EFS i przynajmniej
    jak na razie U.S. od nikogo nie domagał się zapłacenia od tego podatku.
    Zresztą istnieje podobno jakiś przepis który mówi że dotacje z UE są
    zwolnione z podatku.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2005-02-18 18:29:12
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    Ale podobno lepsze daja w Urzedzie Marszalkowskim.
    20 tys pln + roczny ZUS

  • 10. Data: 2005-02-19 09:36:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotrek Raj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > całej kwoty musze zapłacić podatek dochodowy.

    Nieprawda.
    Nawet gdyby Ci tą pożyczkę umorzyli.
    Pieniądze z Unii nie są opodatkowane, nigdy i nigdzie.
    Unia nie godzi się na wspieranie w ten sposób budżetu danego państwa.