  • 11. Data: 2005-06-23 20:13:09
    Temat: Re: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik cef <c...@i...pl>
    w wiadomości <news:d99c7t$lsj$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Może zacznij od przekonania ZUSu, że jak występuje
    > zwrot podatku, to znaczy, że dochód był mniejszy
    > niż wcześniej deklarowano.

    IMO teraz zaczynam powoli rozumieć o co chodzi: ustawa z dnia 20 maja 2005
    roku o dodatku pieniężnym dla niektórych emerytów, rencistów i osób
    pobierających świadczenie przedemerytalne albo zasiłek przedemerytalny (Dz.
    U. Nr 102, poz. 852).

    Mam przed oczami dwie kartki "informacyjne" jedną z ZUS, drugą z KRUS, obie
    przypełzły pocztą za 1,30 PLN. Format ten sam, zawartośc juz nie. Ta z KRUS
    jakoś bliżej prawdy (ustawy) jest:

    ZUS: ...czyli 800 zł netto miesięcznie... Dochód oznacza kwote pomniejszoną
    o podatek dochodowy, koszty uzyskania przychodu, czy składki ubezpieczeniowe
    w przypadku pracujących...
    Ważne więc ile mieliście pieniędzy netto...

    Piękne, nieprawdaż?
    *A lewa noga to ta, której paluch jest po prawej stronie...*

    I nijak do tego co w ustawie.

    KRUS: Za dochód uwzgledniany.... i cytat z ustawy

    ZUS: Macie czas do końca lipca... Roszczenie przedawnia sie 30 września 2005
    KRUS: Podobnie, tyle, że nic nie ma o lipcu

    No i miejsce gdzie KRUS sobie pograł -- oświadczenie, gdzie trzeba
    zadeklarować dochód (skąd jeden emeryt z drugim maja wiedzieć w wieku 80 lat
    dlaczego na kwitku z poczty dochód jest 500, podatek 20, zdrowotne 50, a do
    ręki biorą 750).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2005-06-23 21:26:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jun 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Ania napisał(a):
    > + > więc nie rozumiem po co Wasze postulaty?:)
    > +
    > + Ale czy masz jakieś podstawy do takich stwierdzeń? Bo w takim układzie do
    > + dochodu można tez doliczyć ulgę na bilety PKP czy w komunikacji miejskiej,
    > + bo PRZECIEŻ MASZ WIĘCEJ PIENIĘDZY ;-P

    Czy ty może myślisz że samo "-P" zrobiło z tego tekstu dowcip ?? ;)
    Nie no, ja rozumiem że chciałeś wykpić :) stosując "normalną logikę".
    Ale... ci nie wyszło ;] ! "Normalna logika" nie działa.

    Sposób myślenia który zaprezentowałeś jest prawidłowym odwzorowaniem
    idei opodatkowania "nieodpłatnych świadczeń" zaimplementowanych
    w przepisach przez szanownych ustawodawców.
    *TAK MA (zdaniem Sejmu) BYĆ* ! Tak jak wydaje ci się że to "śmieszne".

    Oczywiście że *TO JEST DOCHÓD*.
    I oczywiście - w myśl ustawy - podlega pod podatek dochodowy.

    Tyle że ustawodawca był na tyle łaskawy że zwolnił z płacenia podatku
    od takiego dochodu (który sam innym aktem nadał wszystkim "ulgowiczom"):

    +++ USTAWA [wiadomojaka] +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    84) wartość świadczeń z tytułu uprawnień do ulgowych przejazdów
    środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego,
    wynikających z przepisów o uprawnieniach do ulgowych przejazdów
    środkami publicznego transportu zbiorowego,
    ----

    ...czy ktoś ma pytania ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd