  • 1. Data: 2005-06-20 07:20:33
    Temat: nie wybrałem jeszcze OFE
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    Dostałem wezwanie do zawarcia umowy z OFE. Proszę mi powiedzieć jaki fundusz
    najlepiej wybrać lub czy warto dać sie wylosować?

    pozrawiam
    K.D

  • 2. Data: 2005-06-20 12:44:46
    Temat: Re: nie wybrałem jeszcze OFE
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kuba D. wrote:
    > Dostałem wezwanie do zawarcia umowy z OFE. Proszę mi powiedzieć jaki fundusz
    > najlepiej wybrać lub czy warto dać sie wylosować?

    nie warto dać się wylosować.

    znajdź ranking ofe gdziekolwiek w internecie i wybierz jeden z
    pierwszych np. pięciu.
    po czym złap za telefon zadzwoń do nich i powiedz, że chcesz podpisać
    umową, zaraz ktoś do ciebie przyleci.

  • 3. Data: 2005-06-20 14:13:02
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    wejdź na www.ing.pl, znajdź formularz i wypełnij

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 4. Data: 2005-06-20 23:18:42
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "plusz" napisał:

    > wejdź na www.ing.pl, znajdź formularz i wypełnij

    ING NN przekracza limity inwestycyjne, bo ma za duże aktywa. Polecam
    Credit Suisse, zwycięzcę ubiegłorocznego rankingu Rzeczpospolitej.

    http://glinki.com/?l=nfnp5j

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org

  • 5. Data: 2005-06-21 09:16:38
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2005-06-20 09:20, Użytkownik kuba D. napisał:
    > Dostałem wezwanie do zawarcia umowy z OFE. Proszę mi powiedzieć jaki fundusz
    > najlepiej wybrać lub czy warto dać sie wylosować?
    To zależy co lubisz. Jeśli preferujesz osobiście kierować swoim życiem,
    to chyba nie warto czekać na losowanie :-)
    Co do wyboru OFE, to powinno Ci zależeć na tym, żeby fundusz działał
    stabilnie, przynosił jakiś zysk i pobierał jak najmniejsze opłaty. Tak,
    tak - zanim zaczną obracać Twoją kasą, to odrazu pobierają prowizję i
    chyba tylko w jednym przypadku (dla utrudnienia nie powiem w którym :-))
    prowizja ta wynosi 4%, w innych jest większa.

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 6. Data: 2005-06-22 00:13:27
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Maciek Bartnik" napisał:

    > tylko w jednym przypadku (dla utrudnienia nie powiem w którym :-))
    > prowizja ta wynosi 4%, w innych jest większa.

    Ale tylko dla osób, które mają dwuletni i dłuższy staż członkowski.
    Dla nowo wstępujących prowizja w każdym OFE wynosi 7%.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org

  • 7. Data: 2005-06-22 11:18:01
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    I tu sie mylisz , sa wsapniale OFE ktore tak robia i przez pierwsze2 lata
    biorą wiecej ale jest tez OFE ALLIANZ który bierze 4% niezależnie od stażu i
    od samego poczatku uzależnial kwotę prwoizji od roku kalendarzowego a nie od
    stazu . NA początku mieli 6 % i w koeljnych latach zjeżdżali po 0,5 % do 4%.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 8. Data: 2005-06-22 14:21:10
    Od: "Piwek" <t...@i...pl>

    Z tego co wiem to chyba Allianz ma najnizsze prowizje- reszta takie same-
    wieksze...

    Dobrze pisze?

  • 9. Data: 2005-06-22 15:10:51
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    Użytkownik "kuba D." <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem wezwanie do zawarcia umowy z OFE. Proszę mi powiedzieć jaki
    > fundusz
    > najlepiej wybrać lub czy warto dać sie wylosować?

    Podobna dyskusja przetoczyła się na pl.biznes.banki: "Jaki wybrać otwarty
    fundusz emerytalny"
    http://groups-beta.google.com/groups?q=Jaki+wybra%C4
    %87+otwarty+fundusz+emerytalny&hl=en

    Może ktoś umie emeryturę z OFE wyliczyć ?
    Jaka będzie teoretyczna rozbieżność w złotówkach płaconych w emeryturze po
    40 latach między najlepszym i najgorszym funduszem, dla minimalnej krajowej
    pensji i składki, oraz średniej i maksymalnej (2,5 średnich krajowych) ?
    OFE muszą dopłacać jeśli nie osiągną zysku połowy średniej co pół roku.
    Szacujmy dla minimalnej 824 zł:
    składka na OFE: 60 zł
    współczynnik alokacji najlepszy/najgorszy po 40 latach 96/91%
    stopa zwrotu najlepszy/najgorszy 2:1 ???
    Jaki wpływ maja na to opłaty dla OFE (4% ?); ZUS (0,6%), ZE (7%)
    Czy z najlepszego dostanę jałmużnę wartości dzisiejszych 60zł a z
    najgorszego 30zł co miesiąc ?

    Jaki wybrać ? Może bankowy ? - był najlepszy
    http://e-insurance.pl/filary/unfe13.htm
    choć "wszyscy" zachwalają ING NN, CU

    A może skupić sie na własnych oszczędnościach i bogatych dzieciach, tzw. 3
    filarze ?

  • 10. Data: 2005-06-23 17:47:40
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "Krzysztof Bajorek" napisał:

    > sa wsapniale OFE ktore tak robia i przez pierwsze2 lata
    > biorą wiecej ale jest tez OFE ALLIANZ

    ... który w informacji podanej na swojej stronie internetowej
    twierdzi, że ze wzrostem wartości jednostki uczestnictwa o 93,8% od
    początku działalności przewyższa średnią rynkową, co jest nieprawdą,
    bo średnia wynosi 103,48%, a Allianz jest na 11 miejscu w tym
    rankingu. Krótkotrwałą efektywność inwestowania też ma "wspaniałą" - w
    ubiegłym roku był na ostatnim miejscu, a w tym jest na 10-tym spośród
    15 funduszy.

    > który bierze 4% niezależnie od stażu i od samego poczatku
    > uzależnial kwotę prwoizji od roku kalendarzowego a nie od
    > stazu .

    OK. Ale niska prowizja to tylko jeden z czynników, który trzeba brać
    pod uwagę przy wyborze i nie jest ona najistotniejsza.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Nie dla dzieci:
    http://www.opowiadania.org