  • 1. Data: 2008-11-06 09:05:00
    Temat: zwrot podatków
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Jakiś czas temu wystawiłem kilka faktur vat które do dziś nie zostały mi
    wypłacone.
    W związku z tym chciałbym odzyskać zapłacony w US vat oraz podatek
    dochodowy o ile to możliwe.
    Proszę o porady jak to zrobić.
    Dodam tylko że w sprawie ściągnięcia długu od firmy X zaangażowana jest już
    firma windykacyjna.

    Piotr Skonieczny
    PBPolsoft - Bydgoszcz
    tel. (+48 52) 375 10 27

  • 2. Data: 2008-11-06 09:05:59
    Temat: Re: zwrot podatków
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
> [...]
    > Proszę o porady jak to zrobić.
    > Dodam tylko że w sprawie ściągnięcia długu od firmy X zaangażowana jest już

    Przede wszystkim musisz wykazać, że należności są nieściągalne -
    czyli mieć pismo od komornika o umorzeniu egzekucji z uwagi na jej
    bezskuteczność.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-06 09:09:10
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    słyszałem jeszcze coś takiego że można przekazać do US by oni obciążyli
    podatkiem mojego dłużnika - czy to prawda ?

    Chciałbym jeszcze wiedzieć czy zwrotu można ubiegać sie tylko podatku VAT
    czy również dochodowego ?

  • 4. Data: 2008-11-06 09:13:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
> [...]
    > podatkiem mojego dłużnika - czy to prawda ?
    >
    > Chciałbym jeszcze wiedzieć czy zwrotu można ubiegać sie tylko podatku VAT

    I to, i to. Poczytaj odpowiednie ustawy. Co do obciążenia podatkiem
    przez US, to się z tym nie spotkałem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-11-06 10:03:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pio wrote:

    > Chciałbym jeszcze wiedzieć czy zwrotu można ubiegać sie tylko
    > podatku VAT czy również dochodowego ?

    Skąd wogóle pomysł, że może być zwrot w VAT?
    Temat "nieściągalne należności w koszty" dotyczy tylko podatku
    dochodowego.

  • 6. Data: 2008-11-06 10:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > Skąd wogóle pomysł, że może być zwrot w VAT?
    > Temat "nieściągalne należności w koszty" dotyczy tylko podatku
    > dochodowego.

    art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-11-06 10:22:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług.

    O Jezu...
    Od kiedy jest ten przepis?
    Od początku nowej ustawy czy gdzieś go dopisali
    ostatnio (sądząc po oznaczeniu literką "a", to zostało to dodane)?

  • 8. Data: 2008-11-06 10:42:41
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    cef pisze:

    > O Jezu...
    > Od kiedy jest ten przepis?
    > Od początku nowej ustawy czy gdzieś go dopisali
    > ostatnio (sądząc po oznaczeniu literką "a", to zostało to dodane)?

    Nie chce mi się szukać, ale na dysku mam ustawę w pliku z datą pod
    koniec 2005 i tam to już jest, więc może właśnie w 2005 weszło...
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 9. Data: 2008-11-06 21:02:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2008, cef wrote:

    > Od początku nowej ustawy czy gdzieś go dopisali

    Dopisali.
    Była batalia o "złe długi".
    Trzeba by sprawdzić któremu rządowi należy się wazelinka (lub
    przeciwnie piętno, bo nie pamiętam czy czasem ETS czy cóś
    podobnego nie było w to zamieszane).

    pzdr, Gotfryd