  • 1. Data: 2005-07-13 11:39:47
    Temat: zwrot podatku od osob fizycznych
    Od: "victor" <v...@p...onet.pl>

    Zwracam sie z takim pytaniem do Was, jako ze sam sie na podatkach w zasadzie w
    ogole nie znam...
    Urzad Skarbowy nie zwrocil mi do dzis podatku z rozliczenia rocznego za 2003
    rok. Czy w zwiazku z tym naleza mi sie jakies odsetki z tego tytulu czy nie?
    Bo z tego co wiem, jesli podatnik spozni sie z zaplata to jest obciazany
    odsetkami karnymi a co jesli Urzad Skarbowy spoznia sie ze zwrotem?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2005-07-13 12:17:12
    Temat: Re: zwrot podatku od osob fizycznych
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "victor" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo z tego co wiem, jesli podatnik spozni sie z zaplata to jest obciazany
    > odsetkami karnymi a co jesli Urzad Skarbowy spoznia sie ze zwrotem?

    Należa się odsetki, ale pewnie miałeś jakieś inne zaległosci w podatkach
    skoro US nie zwrócił.
    Taka procedura - US zalicza zwrotu na poczet zaległosci nawet w innych
    podatkach

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 3. Data: 2005-07-13 12:20:13
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Urzad Skarbowy nie zwrocil mi do dzis podatku z rozliczenia rocznego za
    > 2003
    A nie za 2004 przypadkiem? Bo jeżeli za 2003, to czemu aż tyle czekałeś?

    > Czy w zwiazku z tym naleza mi sie jakies odsetki z tego tytulu czy nie?
    Z tego co pamiętam to tak. A może znowu mieli prawo 'zapomnieć'...

    > jesli podatnik spozni sie z zaplata to jest obciazany odsetkami karnymi
    Jeszcze jak ;-(

  • 4. Data: 2005-07-13 12:40:26
    Od: "victor" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > skoro US nie zwrócił.
    > Taka procedura - US zalicza zwrotu na poczet zaległosci nawet w innych

    Dziekuje bardzo za odpowiedz! A moglbym Cie prosic o przytoczenie jakiegos
    przepisu, ktory o tym mowi? Albo przynajmniej gdzie mozna go znalezc?
    A tak a propos to nie mialem zadnych zaleglosci.

  • 5. Data: 2005-07-13 13:11:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    victor wrote:

    > Dziekuje bardzo za odpowiedz! A moglbym Cie prosic o przytoczenie
    > jakiegos przepisu, ktory o tym mowi? Albo przynajmniej gdzie mozna go
    > znalezc? A tak a propos to nie mialem zadnych zaleglosci.

    A może jakieś niezapłacone mandaty?

    Inne możliwości:
    - podany błędny numer konta w banku
    - podany błędny adres
    - żone odebrała przekaz z poczty i się nie przyznałą.

  • 6. Data: 2005-07-14 01:11:31
    Od: "victor" <v...@p...onet.pl>

    > A może jakieś niezapłacone mandaty?
    >
    > Inne możliwości:
    > - podany błędny numer konta w banku
    > - podany błędny adres
    > - żone odebrała przekaz z poczty i się nie przyznałą.

    Nie prosilem o przelanie na konto, tylko mialo przyjsc normalnie przekazem.
    Adres z pewnoscia byl prawidlowy - sprawdzilem to. Nie mam zony ani prawa
    jazdy. O! :) Sam mieszkam, wiec nikt poza mna nie mogl odebrac tego przekazu.

  • 7. Data: 2005-07-14 06:52:28
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Dziekuje bardzo za odpowiedz! A moglbym Cie prosic o przytoczenie jakiegos
    > przepisu, ktory o tym mowi? Albo przynajmniej gdzie mozna go znalezc?
    > A tak a propos to nie mialem zadnych zaleglosci.

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
    Art. 76. § 1. Nadpłaty wraz z ich oprocentowaniem podlegają zaliczeniu z
    urzędu na poczet zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę oraz
    bieżących zobowiązań podatkowych, a w razie ich braku podlegają zwrotowi z
    urzędu, chyba że podatnik złoży wniosek o zaliczenie nadpłaty w całości lub
    w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych, z zastrzeżeniem § 2.
    (...)

    Art. 77. § 1. Nadpłata podlega zwrotowi w terminie: (...)

    5) 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w
    art. 73 § 2, z zastrzeżeniem § 2;

    Art. 78. § 1. Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej wysokości
    odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych, z zastrzeżeniem §
    2.

    § 2. Nadpłaty, o których mowa w art. 76 § 2, nie podlegają oprocentowaniu.

    § 3. Oprocentowanie przysługuje:

    4) w przypadku przewidzianym w art. 77 § 1 pkt 5 i § 2 - od dnia powstania
    nadpłaty, jeżeli nadpłata nie została zwrócona w terminie 3 miesięcy od dnia
    złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w art. 73 § 2, lub od dnia
    złożenia korekty zeznania lub deklaracji w trybie art. 274 lub art. 274a.

    Myśle ze to powinno wystarczyc
    --

  • 8. Data: 2005-07-14 14:14:54
    Od: victor <v...@p...onet.pl>

    Thu, 14 Jul 2005 08:52:28 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Magdalena B
    napisał(a):

> [...]
    > złożenia korekty zeznania lub deklaracji w trybie art. 274 lub art. 274a.

    BARDZO, BARDZO dziekuje! :) Sam sie niestety nie znam na tym i dziekuje
    bardzo raz jeszcze za pomoc! :)))